گرامیداشت 9 دی در سراسر کشور

عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در سخنان خود در این مراسم، با بیان اینکه امسال مردم بیشتر از پنج روز به فتنه‌گران زمان ندادند، تصریح کرد که مردم در سختی بودند ولی وقتی دیدند دشمن دنبال سوءاستفاده است، به صحنه آمدند و ۹دی دیگری خلق کردند. به گزارش «ایسنا» حاجی‌صادقی اظهار کرد: ۹دی چراغ راه آینده، هدایتگر مبارزه با دشمن و تجلی غیرت دینی و خشم مقدس در برابر استکبار و فرمانبرداری از ولایت ملت بود.

او ادامه داد: آمریکا، انگلیس فرانسه و منافقین در یک جبهه آمدند تا انقلاب را بشکنند اما ملت توطئه آنها را شکست داد. انقلاب به دست مردم حفظ شد. ۱۰ سال از آن روز می‌گذرد و هر روز قدرت این ملت و انقلاب بیشتر شده است. خدا شما مردم را مؤمنین صادق معرفی می‌کند که شبهه‌افکنی اثری بر شما ندارد و گرفتار تردید نمی‌شوید. حاجی‌صادقی همچنین تاکید کرد: قرآن یاد داد تولی بدون تبری از استکبار راه غلطی است. ۹دی به ما یاد داد که باید با بصیرت بیشتر و نفی مذاکره با استکبار این کشور را آماده ظهور کنیم. امسال مردم بیشتر از پنج روز به فتنه‌گران زمان ندادند. مردم در سختی بودند ولی وقتی دیدند دشمن دنبال سوءاستفاده است، به صحنه آمدند و ۹دی دیگری خلق کردند. به گفته او، مردم ثابت کردند که ولایت را تنها نمی‌گذارند و اجازه نمی‌دهند که دشمن، رهبری را تنها پیدا کند. مردم در فتنه‌ها بیدار بوده و مقابل دشمن می‌ایستند. مردم در برابر همه فتنه‌ها پیرو رهبری بوده و خواهند بود. نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خطاب به مسوولان گفت: این مردم از شما سه خواسته دارند. مردم از شما می‌خواهند که از ولایت فرمانبرداری مطلق داشته باشید. باور داریم حکم الله حکومت می‌کند و حکم الله آن است که رهبری می‌گوید. مردم همچنین از مسوولان روحیه استکبارستیزی و گفتمان مقاومت و نه سازش می‌خواهند. مسوولان به مردم تکیه کرده و نهراسند و مقابل استکبار بایستند. خواسته سوم مردم این است که مسوولان قدردان این امت بوده و ناسپاسی نکنند. تا این مردم با بصیرت در صحنه هستند، استکبار توان حضور در این کشور و منطقه را نخواهد داشت. او تاکید کرد: جبهه استکبار بداند مردم نه فریب دستکش مخملی آنها را می‌خورند و نه تهدیدات و تحریم‌ها خللی در استقامت مردم وارد می‌کند. استکبار هر چه فشار خود را بیشتر کند، مردم در نابودی استکبار مصمم‌تر می‌شوند. مردم شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نمی‌کنند.

حاجی صادقی ادامه داد: باید از ۹دی درس بگیریم و زمینه  فتنه‌های بعدی را از بین ببریم. ما باید آماده باشیم چون دشمن در پی ایجاد فتنه‌های جدید است. برای رسیدن به این هدف، باید تبعیت کامل از رهبری داشت. در برابر فتنه‌های دشمن هوشیاری داشت. از نفوذ دشمن در مسوولیت‌های مختلف‌ جلوگیری کرد. مردم نمی‌پذیرند کسانی که در فتنه ۸۸نقش داشتند، مسوولیت بگیرند. باید مراقب نفوذ فکری دشمن هم بود. باید روحیه جهادی و انقلابی را روز به روز تقویت کرد.

گرانی‌ها و بیکاری‌ امتحان الهی است

از سوی دیگر، روز گذشته آیت‌الله سید محمدتقی مصباح‌یزدی رئیس موسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی(ره) در تجمع مردم قم که به مناسبت ۹ دی در مدرسه فیضیه برگزار شد با بیان اینکه باید از دشمنان خود قطع امید کنیم، گفت: اگر در امتحانات بر خداوند توکل کنیم، بلا رفع خواهد شد و بر دشمنان نیز پیروز می‌شویم، ما نباید در این شرایط چشم به کمک دشمنان بدوزیم، چرا که آنها تمام قدرت خود را صرف این می‌کنند که ما را نابود کنند، امید به این دشمنان و پیشنهاد مذاکره به آنان در خفا احمقانه است. به گزارش «انتخاب»؛ مصباح‌یزدی با بیان اینکه در شرایط کنونی که دشمنان به فکر آشوب در کشور ما هستند، باید به خداوند توکل کنیم، گفت: خداوند بارها بیان کرده که ما دوستان خود را در مقابل دشمنان پیروز کردیم در حالی که دشمنان به لحاظ تجهیزات وضعیت بهتری داشتند، ما نباید این را از خاطر ببریم.

مصباح‌یزدی با بیان اینکه خداوند وعده داده که همواره ما شما را امتحان می‌کنیم و قطعا حوادثی در آینده رقم خواهد خورد، گفت: این گرانی‌ها و بیکاری‌ها یک امتحان الهی بوده و ما باید ببینم چه وظیفه‌ای در قبال آن داریم، سختی‌هایی پیش روی ما وجود خواهد داشت که باید در این سختی‌ها از امتحان الهی پیروز بیرون بیاییم، اولین قانون در این شرایط این است که دست خود را به سمت خداوند دراز کنیم.

او با بیان اینکه جامعه ایرانی ما در طول این ۱۴۰۰ سال اخیر تا به حال موفق نشده دولتی تشکیل دهد که بر اساس دین و اطاعت از خدا و ارزش‌های اسلام حکومت کند، تاکید کرد: این نعمت بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند به جامعه ایرانی داده و هیچ کشوری سراغ نداریم که کسی که مورد قبول امام زمان(عج) باشد در آن حکومت کند، هیچ نعمتی بالاتر از این نیست و شیطان درصدد است که این نعمت را از یاد ما ببرد. آیت‌الله مصباح‌یزدی تصریح کرد: ولایت فقیه یک نعمت الهی است که در فضای مجازی این هدف دنبال می‌شود که ما را از آن غافل کنند، برخی‌ها همواره بیان می‌کنند که برخی از ضعف‌ها مربوط به دستگاه رهبری است، این درحالی است که وقتی رسول خدا(ص) نیز هدایت جامعه اسلامی را بر عهده گرفتند، مشکلات مادی فراوانی برای مردم به وجود آمد. رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) یادآوری کرد: بزرگ‌ترین وظیفه جامعه و به ویژه روحانیت حفظ نظام اسلامی و دفاع از کیان آن است، دومین وظیفه این است که ما باید سعی کنیم کسانی بر پست‌های حکومتی بنشینند که بتوانند به وظیفه واقعی خود عمل کنند.

هشدار درمورد  اشتباه فروپاشی شوروی

همچنین به گزارش ایسنا، علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در مراسم ۹ دی کرج با بیان اینکه اولین شاخص فتنه قابل تکرار بودن است گفت: فتنه نرم قابل تکرار است باز هم ممکن است تکرار شود. دشمن دست‌بردار نیست. هدف دشمن براندازی است اما گاهی با جنگ سخت،گاهی جنگ نرم، گاهی با تحریم و گاهی با تعامل و مذاکره این را پیش می‌برد.وی افزود: در میان این روش‌ها مذاکره از همه خطرناک‌تر است، آنچه پدر شوروی را در آورد همین بود، آمریکا یک امپراتوری را با تصرف در ذهن رئیس وقت شوروی به سقوط کشاند، آنها با خروشچف صحبت کردند، چند آدم غربگرا را دور وی قرار دادند و خروشچف گفت لازم نیست با آمریکا بجنگیم بلکه مذاکره می‌کنیم. شعار وی این بود «زندگی مسالمت‌آمیز با غرب» و همین باعث فروپاشی آن شد، البته ۲۰ سال طول کشید و آقای گورباچف آخرین میخ را بر تابوت شوروی کوبید، نباید ما اجازه دهیم این اشتباهات تکرار شود، این فتنه باز هم ممکن است تکرار شود. مردم باید هوشیار باشند.

قطعنامه نهم دی

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۹ دی این راهپیمایی را با قطعنامه به پایان رساندند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در قطعنامه‌ای تاکید کردند: یوم‌الله نهم دی روز خروش مردم عاشورایی ایران اسلامی، تحقق وعده حق تعالی و غلبه جنود الهی بر جنود شیطانی است، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و اثبات‌کننده قابلیت و کارآمدی نظام دینی مبتنی بر اصل مترقی ولایت فقیه در عبور از بحران‌ها و فتنه‌ها است، حماسه ماندگاری که در عین تقویت اتحاد و انسجام ملی، حول محور ولایت و پشتیبانی از نظام مقدس اسلامی، انزوای اصحاب زبون فتنه و اعتراف نظام سلطه به اقتدار درونی و قدرت بازدارندگی انقلاب اسلامی را در پی داشت. آنها در این قطعنامه تاکید کردند: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری، آحاد هم‌میهنان عزیز و متدین را به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای با هوشیاری در برابر تبلیغات فریبنده انتخاباتی و موج‌سواری نااهلان دعوت و از شورای محترم نگهبان به‌عنوان عماد ملت و دین و سکینه قلب مومنین، فقط و فقط خدا را در نظر گرفتن و نهراسیدن از جنجال‌های بی‌پایه و اساس، شجاعت و دقت هرچه بیشتر در احراز مسلم شرایط قانونی نامزدهای انتخاباتی و اِعمال دقیق نظارت استصوابی برای جلوگیری از نفوذ عناصر غیر انقلابی به خانه ملت را مصرانه خواهانیم.

 

02-01
 عکس: فارس