رئیس ستاد انتخابات بیان کرد: امسال ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر در کشور واجد شرایط رأی‌دهی هستند و از این مقدار حدود ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رأی اولی هستند؛ همچنین ۲۰۸ حوزه انتخابیه در سراسر کشور وجود دارد که از این مقدار ۵ حوزه مربوط به اقلیت‌ها و ۲۰۳ حوزه برای سایر هموطنان است البته ۱۷۴ حوزه هم تک نماینده هستند.او تاکید کرد: در این دوره از انتخابات، احراز هویت به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ۵۸ هزار دستگاه احراز هویت برای استان‌ها آماده و ارسال شده است؛ همچنین مرحله شمارش به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود و فقط در این دوره نتوانستیم با دستگاه ناظر برای الکترونیکی شدن صندوق توافق کنیم.

آیت‌الله جنتی: امکان تقلب وجود ندارد

خبر دیگر آنکه دبیر شورای نگهبان گفت: مردم به سلامت انتخابات اعتماد دارند و چهل سال انتخابات سالم در این کشور با همکاری همه دستگاه‌ها برگزار شده و امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد با این حال ناظران مردمی شورای نگهبان، عوامل قضایی، انتظامی و امنیتی همه باید هوشیار باشند و در امانتداری از رأی مردم جدیت داشته باشند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دیروز در جلسه شورای نگهبان با اشاره به اتمام مراحل بررسی صلاحیت داوطلبان گفت: شورای نگهبان تا اعلام نتایج نهایی انتخابات از سلامت انتخابات و آرای مردم صیانت خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که کسی در آرای مردم دخالت کند. آیت‌الله جنتی یادآوری کرد: برخلاف برخی اظهارات نادرست، انتخابات آتی کاملا رقابتی است و نمایندگان همه جناح‌ها در انتخابات حضور دارند و بنابر گزارش‌های رسیده رقابت مناسبی میان داوطلبان درحال شکل‌گیری است.

زمان شروع و پایان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس

در خبری دیگر از انتخابات، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای زمان شروع و پایان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای تایید صلاحیت شده از بامداد روز پنج‌شنبه ۲۴/ ۱۱/ ۹۸ آغاز و در ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه ۱/ ۱۲/ ۹۸ یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای پایان می‌یابد.