به گزارش «ایسنا» علیرضا زالی از بستری۳۴۰ مورد ابتلای جدید در بخش‌های عادی و ۸۰ مورد بستری در بخش ویژه خبر داد و گفت: آمار در تهران تغییر شگرفی نداشته است و همان‌طور که پیش از این گفته شد در تهران از الگوی تکانه‌های سینوسی برخوردار هستیم و تحلیل این آمارها به زمان بیشتری نیاز دارد.

افزایش کلر آب شرب

درخبری دیگر معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته دریک نشست خبری اعلام کرد که بازگشایی مدارس و دانشگاها فعلا در دستور کار نیست و رستوران‌ها فقط می‌توانند غذای بیرون‌بر داشته باشند. به گزارش «ایرنا» محسن فرهادی همچنین گفت: راهنماهای بهداشتی در اماکن مذهبی می‌تواند به روز شود اما رعایت اصول بهداشتی در این اماکن سخت‌تر از جاهای دیگر است و در روزهای آینده تکلیف آن مشخص می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر درباره احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق آب شرب گفت: بر اساس آخرین تکست سازمان جهانی بهداشت، امکان حضور ویروس کرونا در آب و پساب خروجی فاضلاب وجود دارد. وی با بیان اینکه باید احتیاط‌هایی داشته باشیم گفت: بر همین اساس میزان کلر آزاد باقی‌مانده در آب شرب را از نیم به هشت‌دهم میلی‌گرم در لیتر افزایش دادیم. به این ترتیب در زمان تماس ویروس اگر فعال هم باشد در این میزان کلر آزاد باقی‌مانده، از بین می‌رود یا حداقل غیرفعال می‌شود.

تکذیب انتقال کرونا از حیوان به انسان

فرهادی درباره انتقال کرونا به حیوان یا از حیوان به انسان گفت: در این مورد تاکنون هیچ گزارش تایید شده‌ای نداشته‌ایم و هر چه عنوان شده در حد نظریه است و سازمان دامپزشکی نیز هیچ گزارشی مبنی بر انتقال کرونا به حیوان و دام نداده است. بنابراین تاکنون خوشبختانه در کشور هیچ مورد ابتلای حیوانی گزارش نشده است.