درهمین ارتباط ستادملی مقابله با کرونا روز پنج‌شنبه دراطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه از امروز مشاغل «غیر پرریسک» در کشور به جز تهران مجاز به فعالیت‌اند ، بر لزوم ثبت‌نام و اخذ مجوز فعالیت ازسوی اصناف در سامانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد.روز گذشته نیز محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه اصناف و مراکز صنعتی از امروز باید با ثبت نام در سایت وزارت بهداشت و امضای تعهدنامه مجوز بازگشایی بگیرند در غیر این صورت فعالیت آنها غیرقانونی است. ثبت نام از واحدهای صنفی و صنعتی به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

تغییرساعت کاری ادارات تهران

همزمان غلامرضا عباس پاشا معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران با بیان اینکه مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند از امروز در استان تهران اجرا می‌شودگفت:

ساعت کار کارکنان تا اطلاع ثانوی در استان تهران از ۷ تا ۱۴ خواهد بودو شهرستان‌های استان نیز همانند روال گذشته در روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۷ تا ۱۳ در محل کار خود حاضر خواهند بود. همچنین به منظور کاهش حضور کارکنان در محیط اداری، مقرر شده تا یک سوم کارکنان وظایف خود را به‌صورت دورکاری انجام دهند و در صورت عدم امکان انجام وظایف به‌صورت دورکاری با اعطای مرخصی به‌صورت نوبت بندی با اولویت بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنان آسیب پذیر به ترتیب اقدام شود.

زمان اعمال طرح ترافیک

از سوی دیگربا توجه به اینکه براساس مصوبه ستاد ملی کرونا ساعت کاری ادارات از امروز از ساعت ٧ تا ١۴ تعیین شده است، طرح ترافیک نیز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ اجرا خواهدشد.

درهمین راستا محسن فرهادی ضمن بیان مخالفت وزارت بهداشت با اجرای طرح ترافیک در گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: اگر این طرح اجرا شود مردم برای تردد و رفتن سر کار مجبورند یا از تاکسی استفاده کنند، یا اتوبوس یا مترو که در همه آنها احتمال انتقال ویروس وجود دارد.

وی افزود: از شهرداری خواسته‌ایم فعلا طرح ترافیک را اجرا نکند و فکر هم نمی‌کنیم از امروزاجرای طرح ترافیک در تهران شدنی باشد.

مقررات جدید استفاده ازاتوبوس ومترو

دراین ارتباط محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اعلام اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های خصوصی و عمومی گفت: از امروز هیچ یک از اتوبوس‌های پایتخت در پارکینگ‌ها متوقف نخواهند بود و ناوگان اتوبوسرانی به‌خصوص خطوط بی آرتی فعال خواهند بود.

به گزارش «ایسنا» وی با بیان اینکه مسافران با علامت‌هایی روی صندلی‌های اتوبوس مواجه می‌شوند، گفت: روی صندلی‌های ۲تایی، تنها یک نفر می‌تواند بنشیند و صندلی خالی نیز با علامت مشخص می‌شود؛ همچنین در کف اتوبوس‌ها علامتی نصب خواهد شد که مردم را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دعوت می‌کند.درهمین حال به گفته محمود ترفع، طرح اتوبوس و مینی‌بوس‌های دربستی به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از امروز در پایتخت اجرا می‌شود.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیزاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با نصب نشانه‌هایی در مترو پایتخت خبر داد وگفت: محل نشستن و ایستادن مسافران در قطارها، پله برقی ها، مقابل باجه‌های فروش بلیت و دستگاه‌های خودپرداز درایستگاه‌های خطوط مترو را علامت‌گذاری کرده‌ایم.