حسن روحانی ضمن دریافت گزارش روند وضعیت بهداشت و درمان کشور در سومین روز از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و از سرگیری فعالیت کسب و کارهای کم‌ریسک در استان‌های کشور تاکید کرد: اجرای این طرح نباید موجب سهل‌انگاری در اعمال محدودیت‌های لازم و نظارت و کنترل‌ها باشد و مسیر در پی گرفته‌شده تاکنون در مورد اجرای پروتکل‌های بهداشتی باید همچنان با قوت و قدرت ادامه یابد. رئیس‌جمهوری با ابراز خرسندی از روند کاهشی آمار ابتلا به ویروس کرونا و همچنین فوتی‌ها در استان‌های کشور، بار دیگر بر نظارت دقیق بر رعایت اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در کسب و کارها تاکید کرد و دستور داد که گزارش مربوطه به شکل روزانه تهیه و به مراجع ذی‌ربط اعلام شود.

شیب نزولی ابتلا به ویروس کرونا

سعید نمکی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی تصریح کرد: خوشبختانه شاهد روند کاهشی در کشور هستیم و ابتلا به ویروس کرونا نیز شیب نزولی داشته است. وزیر بهداشت ادامه داد: اگر همکاری و همراهی مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی، در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضروری در سطح شهرها ادامه یابد، می‌توانیم امیدوار باشیم که در روزهای آینده در آمار ابتلا به ویروس و فوتی‌ها شاهد کاهش قابل توجهی باشیم.

مبتلایان به کرونا بیمه می‌شوند

وزیر بهداشت همچنین دیروز در اجلاس سراسری مدیران بیمه سلامت از بیمه شدن مبتلایان به کرونا که فاقد دفترچه بیمه هستند، روی تخت بیمارستان خبر داد.

دستور به وزیر کشور

همچنین به گزارش «ایسنا»  رئیس‌جمهور با اشاره به از سرگیری فعالیت کسب‌و‌کارهای کم‌ریسک در تهران از ۳۰ فروردین ماه به وزیر کشور دستور داد همه تمهیدات لازم برای این منظور اتخاذ و اقدامات لازم در زمینه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حمل‌ونقل عمومی شهری انجام گیرد تا با از سرگیری کسب‌و‌کارهای کم ریسک خدشه‌ای به سلامت مردم وارد نشود.