دلیل این اقدام نمایندگان پارلمان آلمان گزارش‌ها و شفاف‌سازی‌هایی بود مبنی بر اینکه جریان داده‌ها برای حمله پهپادی آمریکا به کاروان حامل سردار سلیمانی در عراق از طریق پایگاه هوایی ایالات‌متحده در رامشتاین آلمان انجام گرفته است. سیاستمداران حزب چپ اعلام کردند که وزرای مسوول در کابینه فدرال آلمان ظاهرا تا به حال در این‌باره کوتاهی کرده‌اند که با اقدامات مناسب اطمینان حاصل کنند که از طریق شبکه داده پایگاه رامشتاین هیچ‌گونه حمله پهپادی که نقض قوانین بین‌المللی است، انجام نمی‌شود. نمایندگان حزب چپ آلمان به‌خصوص خواستار تحقیقات فوری در این‌باره شدند و وزرای امورخارجه، وزیر دفاع و وزیر کشور آلمان را خطاب قرار دادند.

حزب چپ آلمان در این راستا به تصمیمی از دیوان‌عالی اداری  وستفالن در تاریخ ۱۹ ماه مارس سال ۲۰۱۹ اشاره کرد که در آن به نقش اصلی پایگاه رامشتاین در ارسال داده‌ها به هواپیماهای بدون سرنشین و درستی این مساله اشاره شده بود.

این سیاستمداران حزب چپ آلمان ترور هدفمند سردار سلیمانی به‌دستور رئیس‌جمهور آمریکا را از نظر حقوق جزایی یک قتل مزورانه با وسایل خطرناک عمومی ارزیابی کردند. آنها اعلام کردند که این حمله خارج از منطقه درگیری‌های مسلحانه و نه برای مقابله با خطرات کنونی که برای زندگی و انسان‌ها می‌تواند وجود داشته باشد انجام شده است.

الکساندر نئو نماینده حزب چپ پارلمان آلمان هم در این‌باره گفته بود: انتقال سیگنال‌های کنترل برای حمله پهپادی (که منجر به ترور سردار سلیمانی شد)، فقط از طریق ایستگاه تقویت ماهواره‌ای در خاک آلمان، یعنی پایگاه هوایی آمریکا در رامشتاین امکان‌پذیر بوده است. حزب چپ آلمان دولت را متهم به مسامحه‌کاری در ترور سردار سلیمانی کرده است. حالا رسانه‌های آلمانی چند ماه بعد از طرح این شکایت نمایندگان حزب چپ اعلام کرده‌اند که دادستانی کل فدرال آلمان هیچ لزومی برای تحقیقات در این‌باره نمی‌بیند.

نمایندگان حزب چپ آلمان انتقاد شدیدی به این مساله وارد کرده‌اند و در بیانیه مشترکی که خبرگزاری آلمان آن را منتشر کرده است، اعلام کردند که دادستانی کل فدرال آلمان هم خود را پشت یک دیدگاه حقوقی کوتاه و راحت پنهان کرده و به این ترتیب از اعضای مسوول و متهمان این پرونده در دولت آلمان حمایت می‌کند.