این وزارتخانه مدعی شده این بیانیه برای کمک به صنعت دریانوردی و فعالان بخش انرژی و فلزات برای مقابله با فعالیت‌های فریبکارانه کشتیرانی صادر شده تا اشخاص و نهادهایی که در این صنایع فعالیت دارند از خطر تحریم‌های آمریکا محفوظ بمانند. همچنین در این بیانیه آمده است این دستورالعمل، دستورالعمل‌های گذشته دولت آمریکا را به‌روزرسانی کرده و آنها را توسعه می‌دهد. «ارائه اطلاعات و ابزار لازم به فعالان صنایع دریانوردی برای مقابله با روش‌های نوین گریز از تحریم‌ها»  هدف صدور این دستورالعمل ذکر شده است.

وزارت خارجه آمریکا، ایران را در لیست سیاه قرار داد

از سوی دیگر در ادامه دست و پا زدن‌های واشنگتن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، وزارت خارجه ایالات متحده، جمهوری اسلامی را به همراه چهار کشور دیگر به بهانه «عدم همکاری با آمریکا علیه تروریسم» در لیست سیاه قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه همزمان با سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی اعلام کرد ایران را به همراه چهار کشور دیگر یعنی کوبا، ونزوئلا، سوریه و کره شمالی به دلیل آنچه عدم همکاری کامل با ایالات متحده در زمینه مبارزه با تروریسم توصیف کرده، در لیست سیاه قرار داده است. بنا به گزارش خبرگزاری رسمی چین «شینهوا»، وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است پنج کشور مذکور در سال ۲۰۱۹ با تلاش‌های آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری نکرده‌اند.