در نخستین محور این طرح از حسن روحانی سوال شده است که چرا و به چه دلیل قیمت‌های ارز خارجی به سرعت درحال افزایش و ارزش پول ملی درحال کاهش است؟

همچنین در دومین محور سوالات از رئیس‌جمهوری علت از هم‌گسیختگی اوضاع بازار مسکن، خودرو و تورم عجیب و غریب چندصد درصدی بازار مسکن مورد پرسش قرار گرفته و در ادامه تاکید شده که چرا دولت طی هفت سال گذشته هیچ اقدام جدی برای تامین مسکن مردم و کنترل قیمت و کیفیت خودرو انجام نداده است؟

از سوی دیگر، برجام سومین محور طرح سوال مجلس یازدهمی‌ها از روحانی است. در این محور از سوالات آمده است: «در کجای برجام اشتباه استراتژیک مرتکب شدید که آمریکا بدون کوچک‌ترین هزینه از این توافق خارج و اروپا هم با پررویی تمام همچنان خواستار اجرای کامل برجام از سوی ایران است؛ بدون آنکه خود به تعهداتش عمل کند، حتی در حد عملیاتی کردن طرح حقیرانه اینستکس.»

همچنین موضوع کرونا و وضعیت معیشتی مردم نیز در محورهای سوال نمایندگان از رئیس‌جمهوری جای گرفته است. نمایندگان در این بند پرسیده‌اند: «قرار شد دولت به خاطر مشکلات ناشی از بیماری کرونا به واحدهای تولیدی و بخش‌های آسیب‌دیده وام اعطا و کمک کند. اما صدای اعتراض همه بخش‌ها بلند است. دولت در این زمینه چه کاری کرده و چقدر کمک کرده است؟»

نمایندگان در آخرین محور از این طرح سوال از روحانی نیز پرسیده‌اند: «از فروردین ۹۷ که قیمت دلار دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد تا امروز چند میلیارد دلار به این قیمت عرضه شده؟ به چه کسانی داده شده و سرنوشت این دلارها چه شده و چه تاثیری بر کنترل تورم داشته است؟»

حالا سرنوشت این طرح سوال، به تصمیم هیات‌رئیسه وابسته است. اگر هیات‌رئیسه تصمیم به اعلام وصول این طرح بگیرد، طرح سوال از حسن روحانی در مجلس یازدهم رسما به جریان می‌افتد و باید روند قانونی خود را تا برگزاری جلسه علنی و پاسخ رئیس‌جمهوری به سوالات طی کند.

البته حسن روحانی تجربه یک بار حضور در مجلس و پاسخ به نمایندگان در جایگاه رئیس‌جمهوری را دارد. پیش از این، مجلس دهمی‌ها اولین طرح سوال از حسن روحانی در مقام ریاست جمهوری را در ۵ محور تدوین کردند و پس از کش‌وقوس‌های فراوان توانستند این طرح را اعلام وصول کنند و رسما به جریان بیندازند. «عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز»، «استمرار تحریم‌های بانکی»، «بیکاری»، «رکود اقتصادی» و «افزایش شتابان نرخ ارز» ازجمله ۵ محور نخستین طرح سوال از حسن روحانی بود؛ سوالاتی که روحانی روز ششم شهریور ۹۷ برای پاسخ به آنها رهسپار بهارستان شد؛ اما در نهایت تنها در یک محور از سوالات، پاسخ‌های وی از منظر مجلس قانع‌کننده بود.

البته همان سوال مجلس دهمی‌ها از روحانی، دومین طرح سوال از یک رئیس‌جمهور در تاریخ پس از انقلاب بود که در ادوار مجلس اعلام وصول شد. نخستین طرح سوال از رئیس‌جمهوری پس از انقلاب به نام محمود احمدی‌نژاد ثبت شده است. او ۲۴ اسفند ۹۰ به مجلس رفت و به سوال نمایندگان در محورهای «یازده روز خانه‌نشینی احمدی‌نژاد»، «حجاب» و «ترویج مکتب ایران به جای مکتب اسلام» پاسخ داد.