محمد حسین فرهنگی با بیان اینکه بررسی و جمع‌بندی در این باره به جلسه بعدی هیات‌رئیسه موکول شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه از اول شهریور تا ۱۴ شهریور نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند، بررسی این موضوع به بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه خود موکول شده است. سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس افزود: در صورتی که در جلسه بعدی، طراحان سوال قانع نشوند، طرح سوال از رئیس‌جمهور در جلسه علنی اعلام وصول‌شده و از سوی رئیس مجلس به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌شود. فرهنگی افزود: در صورت اعلام وصول طرح سوال از رئیس‌جمهور و ارجاع آن به کمیسیون مربوطه رئیس‌جمهور نمایندگان خود را معرفی کرده و موضوع در کمیسیون بررسی و گزارش آن به هیات‌رئیسه ارجاع می‌شود.

جلسه مشترک روسای کمیسیون‌ها با آیت‌الله جنتی

در خبری دیگر، روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی روز گذشته با دبیر و اعضای شورای نگهبان در صحن مجلس قدیم دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، روسای کمیسیون‌های مجلس و سایر نمایندگان مردم را به خدمت هرچه بیشتر به مردم در ۴ سال دوره نمایندگی فراخواند و تاکید کرد: امروز در ابتدای دوره نمایندگی هستید و برای ۴ سال پیش‌رو برنامه‌ریزی کنید و خود مراقبتی دائمی داشته باشید تا ان‌شاء‌الله از انحرافات و لغزش‌های احتمالی مصون بمانید. آیت‌الله جنتی افزود: شورای نگهبان از ردصلاحیت هیچ یک از نمایندگان خرسند نمی‌شود، لکن چه کنیم که به دلیل عدم توجه و دقت، فسادها و انحرافات گوناگون سراغ برخی نمایندگان می‌آید از این رو همه باید مراقب انحرافات باشیم و از سرگذشت گذشتگان خود درس بگیریم.

تصویب طرح بانکداری اسلامی در مجلس

همچنین رئیس کمیسیون اقتصادی از تصویب کلیات طرح بانکداری اسلامی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی داورانی گفت: این طرح سه سال در کمیسیون اقتصادی مجلس دهم نیز مورد بررسی قرار گرفت. از سوی دیگر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اصلاح نظام بانکداری، کلیات طرح مذکور در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی بررسی و تصویب شد. رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه مقرر است طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در کارگروه تخصصی نهایی شود، به تاثیرات این طرح در نظام اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در عملیات بانکداری و اصلاح ساختار بانک مرکزی تاثیر مثبت دارد، در حال حاضر به دلیل وابستگی بانک مرکزی به دولت شاهد پیامدهای منفی در حوزه اقتصاد هستیم. پورابراهیمی ادامه داد: سامانه معافیت‌های مالیاتی، ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی مانند مالیات بر مجموع درآمد و جلوگیری از فرارهای مالیاتی موضوعات مورد بررسی در این طرح است.