رئیس‌جمهوری در بخش پایانی این برنامه در سخنانی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ما نسبت به ۷ سال بیش ۱۰۰ برابر شده‌اند که این مساله اهمیت بسزایی برای ما دارد. امروز نیروی انسانی خلاق خارج کشور روزانه در حال جذب در شرکت‌های داخلی دانش‌بنیان هستند. روحانی افزود: در تولیداتی که افتتاح شد واکسن انسانی هم دیده می‌شد. شرکت‌های دانش‌بنیان ما می‌توانند ما را قدم به قدم مستغنی کنند و ما به راحتی می‌توانیم ۴۰۰ میلیون دلار هزینه داروهای وارداتی را کاهش دهیم، به همین دلیل است که دولت هر گونه تسهیل‌گری شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است.

عرضه واکسن آنفلوآنزا تولید داخل تا پایان آذرماه

همچنین در این مراسم، سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر می‌توانیم پاسخگوی ۳۰ درصد نیاز کشور در زمینه فرآورده‌های مشتق از پلاسما باشیم، گفت: پایان آذر ماه امسال واکسن آنفلوآنزای ساخت داخل را عرضه می‌کنیم، بنابراین مشکلی درباره این واکسن طی سال آینده نداریم. به گزارش «ایرنا» ستاری بابیان اینکه با تولید داخلی یک داروی ضد‌افسردگی اقدام بزرگی در صنعت دارویی انجام شد، گفت: فقط یک ماده این دارو ۲۷ میلیون دلار هزینه داشت که امیدواریم تمام ۸۲ ماده داروی مورد نیاز را تا پایان دولت تامین کنیم و به این ترتیب ۴۰۰ میلیون دلار در بخش هزینه مواد اولیه دارویی کاهش داشته باشیم.

او گفت: تا آخر دولت پنج واکسن را تهیه خواهیم کرد که ساخت آن هم از طریق شرکت‌های خصوصی خواهد بود. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به افتتاح خط تولید نخستین واکسن انسانی سرطان دهانه رحم گفت: این محصول دومین واکسن پرفروش دنیا است زیرا این بیماری دومین عامل مرگ زنان پس از سرطان سینه است.