برای مراجعه به پزشک وقت را تلف نکنید

ازسوی دیگر مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه برخی از بیماران در هفته اول ابتلا به کرونا شرایط خوبی دارند، اما از هفته دوم به بعد بیماری‌شان شدت می‌یابد، گفت: اخیرا بیمارانی دیده‌ام که متاسفانه وقت‌شان در خانه تلف شده است. از مردم خواهش می‌کنم بیماران‌شان را در خانه نگه ندارند. بیمار مبتلا به کرونا باید ارزیابی شود و مشخص شود که آیا بیماری‌اش در مرحله خفیف، متوسط، شدید یا خیلی شدید است. همه این موارد دستورالعمل‌های خاصی برای درمان دارد. در یک مرحله بیمار باید حتما بستری شود، اما در یکسری بیماران را هم می‌توان به‌صورت سرپایی درمان کرد. حال برخی به این مساله توجه نمی‌کنند و اخیرا در مواردی شاهدیم که وقت بیماران در خانه تلف می‌شود.

بیماران به کجا مراجعه کنند؟

به گزارش «ایسنا» وی درباره زمان مراجعه بیمار مبتلا به کرونا، گفت: بیمار اگر مثبت شد، باید به پزشک مراجعه کند. در حال حاضر تمام مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته که متعلق به شبکه بهداشتی است، آموزش دیده‌اند تا بیماران را ارزیابی کنند که یا به‌صورت سرپایی بیمار را درمان می‌کند و اگر نیاز به بستری داشته باشد، او را به بیمارستان می‌فرستند. در عین حال بیماران را به‌صورت تلفنی پیگیری می‌کنند. این سیستمی که داریم، عالی است، اما مردم نمی‌دانند که به کجا باید مراجعه کنند.

زمان استفاده از واکسن ایرانی کرونا

همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مینو محرز گفت: واکسن ایرانی کرونا پیش از پایان سال و به شرط کسب نتایج خوب قابل استفاده خواهد بود. وی افزود: در شرایط کنونی واکسن فایزر نتایج خوبی را کسب کرده و براساس گزارش‌ها حدود ۹۰ درصد مصونیت ایجاد کرده است، اما باید ببینیم که میزان ماندگاری تاثیر این واکسن چقدر خواهد بود. او با اشاره به وضعیت واکسن ایرانی کرونا بیان کرد: واکسن ایرانی کرونا به زودی وارد فاز مطالعات انسانی می‌شود و بعد از دو ماه و قبل از پایان سال به شرط کسب نتایج خوب قابل استفاده برای مردم خواهد بود.

عدم صدور بلیت برای کرونایی‌ها

در خبری دیگر به گزارش تابناک سازمان هواپیمایی کشوری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی به سامانه شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا متصل شدند و برای بیماران مبتلا به کرونا بلیت صادر نمی‌شود.

هشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد رمدسیویر

در خبری دیگر سازمان جهانی بهداشت نسبت به استفاده از داروی ضد‌ویروسی «رمدسیویر» برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ هشدار داد و تاکید کرد: هنوز هیچ مدرکی دال بر کارآیی این دارو وجود ندارد. این نهاد بین‌المللی اعلام کرد: داروی ضد‌ویروسی رمدسیویر نباید برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ استفاده شود زیرا هنوز هیچ مدرکی دال بر کارآیی این دارو وجود ندارد.