ما اجازه نمی‌دهیم چهره دستگاه کارآمدی که قضات آن بعضا به‌صورت شبانه‌روزی در آن مشغول خدمت هستند و با اجاره‌نشینی و سختی زندگی خود را می‌گذرانند، با این نوع اقدامات موردی به گونه دیگری نشان داده شود. انتظار این است که جریان وکالت خودش نظارت داشته باشد تا فسادی در این مجموعه رخ ندهد.

تاسیس اداره کل نظارت بر وکلا

همچنین در این جلسه معاون حقوقی قوه‌قضائیه از تاسیس اداره کل نظارت بر وکلا خبر داد و تاکید کرد: ایجاد این اداره کل برای اجرای تکلیفی است که قانون برای نظارت بر حوزه وکالت بر عهده قوه‌قضائیه گذاشته و در سال‌های گذشته به درستی اجرا نشده و ما می‌خواهیم این تکلیف قانونی را جدی بگیریم. به‌واسطه این نظارت در کار هیچ نهاد مدنی به‌ویژه نهاد وکالت دخالت صورت نخواهد گرفت و رویه دستگاه قضایی نیز اساسا این نیست که در امور دیگر نهاد‌ها دخالت کند.

گزارش درباره تخریب یک آلونک در بندرعباس

در ادامه نشست، حجت‌الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز با اشاره به موضوع تخریب آلونک در بندرعباس تاکید کرد: در جریان بررسی این موضوع مشخص شد که اقدام صورت گرفته از سوی ماموران شهرداری برای تخریب این آلونک، هیچ یک از تشریفات قانونی نظیر کسب مجوز مقام قضایی یا حضور نیروی انتظامی را طی نکرده که این کار واجد وصف کیفری تشخیص داده شده و برخورد قانونی با مقصران حادثه در دستور کار قرار گرفته است.

شوراها مرجع صدور حکم تغییر کاربری نیستند

رئیس قوه‌قضائیه همچنین در نشستی با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: شوراهای شهر و روستا مرجع صدور حکم تغییر کاربری نیستند و سودجویان و سوداگران حق ندارند با مجوز شوراها به اراضی کشاورزی دست‌اندازی کنند و کاربری آنها را برای ویلاسازی یا ایجاد مراکز تفریحی تغییر دهند.