پس از آن به‌تدریج میزان مرگ‌های کرونایی کاهش یافت هرچند که از سوی دیگر روند ابتلا به کرونا سیر صعودی پیدا کرد. موضوعی که به گفته مقامات وزارت بهداشت ناشی از افزایش تست‌های کرونا در کشور است. در همین ارتباط روز گذشته سعید نمکی وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز دومین روزی است که مرگ زیر ۴۰۰ نفر ناشی از این بیماری را (بعد از حدود یک‌ماه) در کشور تجربه می‌کنیم، گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم این آمار را به فال عادی‌انگاری اوضاع نگیرند.

به گزارش «ایسنا» وی افزود: اگر باز‌هم با این دستاوردها به سمت این تفکر برویم که اوضاع به سمت عادی‌شدن می‌رود، ‌همانند آنچه که در اردیبهشت ماه گفتم، ممکن است در دقیقه ۹۰ از گوشه‌های زمین گل بخوریم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: این ویروس، ویروس پیچیده‌ای است، دچار موتاسیون شده و شیوع آن بسیار بالاتر از ماه‌های قبل است، بنابراین زحمات همکاران ما را به باد فراموشی نسپارید، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید تا بتوانیم در روزهای آینده خبرهای بهتری در این زمینه داشته باشیم. همچنین به گزارش «ایرنا» نمکی در جلسه شورای ناظرین طرح شهید قاسم سلیمانی، وضعیت بیماری کرونا را در کشور رو‌به‌بهبود دانست. در همین حال بنا بر اعلام کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا، در هفته منتهی به هفتم آذرماه موارد ابتلا و مرگ ‌و میر کرونا در کشور همچنان بالا است؛ با این وجود روند بیماری در کشور به ثبات رسیده و تغییرات آن مختصر بوده است. به گزارش «ایسنا» بر اساس این گزارش‌، در استان سیستان و بلوچستان روند ثبات با تغییرات مختصر صعودی و در ۹ استان خراسان‌شمالی، لرستان، کرمان،‌ البرز، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، خوزستان و بوشهر روند ثبات با تغییرات مختصر نزولی مشاهده ‌می‌شود. در پنج استان خراسان‌جنوبی، اردبیل، تهران، گلستان و قزوین روند صعودی یا شروع پیک جدید مشاهده شده است. به‌نظر می‌رسد استان سمنان اخیرا یک پیک اپیدمی را پشت‌سر گذاشته و دو استان یزد و همدان روند نزولی را نشان داده‌اند.  اما آنطور که سخنگوی وزارت بهداشت، اعلام کرده است با فوت ۳۸۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید-۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۸۷۴ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما‌سادات لاری همچنین از ابتلای ۱۲هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور و بستری شدن هزار و ۷۹۵ نفر از آنها خبرداد که با این حساب مجموع بیماران کووید -۱۹ در کشور به ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسیده است. در همین حال ۵۸۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید -۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت‌‌مراقبت قرار دارند.