موضوعی که بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی و بین چهره‌های سیاسی و حتی برخی از نمایندگان مجلس با واکنش گسترده روبه‌رو شد و ازسوی دیگر پلیس راهور اعلام کرد که سیلی زدن به سرباز وظیفه را تا آخر پیگیری می‌کنند. در پی همین واکنش‌ها روز گذشته علی‌اصغر عنابستانی در بیانیه‌ای روایت خود را ازماجرای مذکور قرائت کرد. به گزارش «ایلنا» وی در این روایت مدعی شد که سرباز دوبار باتومش را به شکم وی کوبیده است. او در بخش دیگری از این بیانیه نوشته است: «بنده به خودم اجازه سیلی زدن به‌صورت هیچ‌کس را نمی‌دهم چه برسد به‌صورت یک سرباز وظیفه و صرفا بعد از چندین بار توهین زشت و به‌کار بردن الفاظ ناپسند توسط سرباز دوم که قاعدتا باید حتی با مردم عادی چه برسد نماینده مردم در چارچوب قانون و ادب مواجهه کند، فقط او را هل داده‌ام و اساسا سیلی در کار نبوده است.»

روایت عابد اکبری

از سوی دیگر سرباز وظیفه، عابد اکبری، درباره ماجرایی که روز ۴ بهمن رخ داد درگفت‌وگو با اعتماد آنلاین گفت: نمی‌توانم از تمام اتفاقاتی که در آن ویدئو رخ داد بگویم؛ اما به هر حال مردم دیدند که چه حرف‌هایی رد و بدل شد و بقیه مردم حاضر هم چه چیزهایی می‌گفتند. من می‌دانستم که قانون چیست و آنجا بودم تا وظیفه‌ام را انجام دهم. برای اجرای قانون هم از هیچ‌کسی نمی‌ترسیدم. او همچنین از مسوولانی که از وی حمایت کرده‌اند تشکر کرد. وی افزود: از مجلس کسی با من تماس نگرفت؛ اما نیروی انتظامی لحظه به لحظه همراه کارهای من است.

پیگیری تا حصول نتیجه

در همین حال سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا روز گذشته یک‌بار دیگر تاکید کرد که رفتار نماینده مجلس با سرباز وظیفه این پلیس با حساسیت پیگیری و به مقامات قضایی گزارش و در همان ساعات ابتدایی دستورات لازم برای رسیدگی صادر شده است. به گزارش «ایرنا» رئیس پلیس راهور ناجا افزود: پلیس راهور ناجا اعتقاد راسخ دارد اجرای دقیق قوانین و مقررات از جانب یکایک شهروندان به‌ویژه مسوولان، مجریان و وکلای ملت در جهت منافع همگانی و احقاق حقوق جمعی شهروندان است و قاطبه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که به اعتبار اعتماد مردم بر مصدر قانون‌گذاری تکیه زده‌اند، قانون‌شکنی یا انحراف از قانون و ظلم و تعدی به مجریان قانون را از جانب هیچ فردی حتی وکلای ملت (که خود مظهر قانون‌مداری اند) جایز ندانسته و پیام اخیر رئیس محترم مجلس شورای اسلامی را درباره رفتار یکی از نمایندگان مجلس با سرباز وظیفه‌شناس راهنمایی و رانندگی در همین راستا ارزیابی می‌کند.هادیانفر اظهار کرد: این پلیس حمایت همه‌جانبه از یکایک کارکنان قانون‌مدار و وظیفه‌شناس خود به‌ویژه سربازان، درجه‌داران و افسران و کارکنان خود را که ارزشمندترین لحظات زندگی خود را وقف خدمت به هموطنانشان کرده‌اند و در سخت‌ترین شرایط اجرای قانون و اعتلای نظم و انضباط را عهده دارند بر خود فرض دانسته و از هیچ تلاشی برای احقاق حق آنان در هر درجه و جایگاهی که باشند، فروگذار نخواهد کرد.وی گفت: همه در برابر قانون مساوی هستند و جایگاه افراد و مناصب دولتی یا حاکمیتی نباید مستمسکی برای اقدامات فراقانونی و قانون‌شکنی باشد.