غلامرضا عباس پاشا در گفت‌وگو با «ایسنا» در تشریح اعمال دورکاری ادارات از امروز گفت: درحال حاضر تهران در شرایط نارنجی کرونا قرار دارد بنابراین براساس مصوبات ستاد ملی کرونا در شهرهای نارنجی از امروز یکم خرداد ماه کارمندان مشاغل ضروری و مهم می‌توانند تا‌ ۷۰ درصد به صورت حضوری از کارمندان استفاده کنند و درسایر ادارات هم باید نیمی از کارمندان به صورت دورکاری کارهای خود را انجام دهند؛ یعنی در این بخش نیز تا‌ ۵۰ درصد می‌توانند به صورت حضوری از کارمندان استفاده کنند. وی افزود: ساعت کار کارمندان از ۷:۳۰ صبح تا‌ ۱۴:۳۰ عصر خواهد بود.

آغاز واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا از امروز

در خبری دیگر به گزارش «فارس»، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از امروز واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا آغاز می‌شود و همه این افراد می‌توانند در سایت واکسیناسیون کرونا ثبت‌نام کنند. همچنین از امروز برای همه افرادی که پیش از این ثبت‌نام کردند، پیامک ارسال می‌شود. هفته گذشته افراد ۷۵ تا‌ ۷۹ سال و پیش از آن نیز سالمندان ۸۰ سال به بالا جهت واکسیناسیون کرونا فراخوان شده بودند.

کرونا جان ۲۰۰ نفر دیگر را گرفت

همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند. به گزارش «ایسنا» در این بازه زمانی براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۳۲ نفر از آنها بستری شدند.

جهش بیماری در چند شهر جنوبی کشور

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس اطلاعات به دست آمده از اپلیکیشن ماسک، روند بستری در بندرعباس، چابهار و چند شهر جنوبی دیگر مجددا صعودی شد. در بعضی از این شهرها کرونای آفریقایی و هندی شناسایی شده و در حال انتشار است. در همین حال سیما سادات‌لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۷ بیمار مبتلا به ویروس جهش‌یافته کرونای هندی در کشور شناسایی شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او همچنین از ابتلای ۵‌نفر به کرونای آفریقایی در هرمزگان خبر داد.