موارد ابتلا به ویروس آفریقایی و هندی

در همین حال مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره میزان بروز موارد ابتلا به ویروس آفریقایی و هندی نیز اظهار کرد: مسلما ابتلا به این دو نوع جهش یافته در کشور وجود دارد؛ اما مقادیر ابتلا به حدی نیست که به اپیدمی تبدیل شود. به گزارش «ایسنا» وی درباره شرایط بیماری در روزهای آتی نیز بیان کرد: تاکنون که شرایط بد نبوده است و امیدواریم همچنان روند کاهشی بماند؛ ولی مطمئنا درصورت عدم رعایت نکات بهداشتی موارد بیماری افزایش خواهد یافت.

افزایش آمار بستری در جنوب غرب خوزستان

البته به‌رغم کاهش موارد ابتلا به کرونا در کشور، روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از روند افزایشی آمار بستری بیماران کرونایی در جنوب غرب خوزستان (شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان) خبر داد. شکراله سلمان زاده در گفت‌وگو با خبرآنلاین اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته از ۲۶۳ نمونه گرفته شده، ۱۲۱مورد جدید از ابتلای افراد به کووید-۱۹ داشتیم که از این تعداد ۵۵نفرشان آبادانی، ۴۱نفرشان خرمشهری و ۲۵نفرشان شادگانی هستند.

مجموع واکسن‌های تزریق‌شده

ازسوی دیگر براساس گزارش وزارت بهداشت،  تاکنون ۴میلیون و ۳۶۹هزار و ۳۹نفر دز اول واکسن کرونا و ۸۹۵هزار و ۵۲نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۵میلیون و ۲۶۴هزار و ۹۱دز رسید.