معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سطح تحصیلات بیشتر پرسنل وزارت ارتباطات دیپلم و زیردیپلم است که ۵۳درصد از کل جمعیت شاغلان این وزارتخانه را تشکیل می‌دهند. به گزارش فارس در دومین روز گردهمایی سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد‌خواجه‌پور اظهار داشت: طرح جامع مکانیزه نیروی انسانی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی معاونت توسعه مدیریت و امور پشتیبانی اجرا می‌شود. برنامه‌های اداری وزارت ارتباطات بر هفت محور و ۱۴ پروژه استوار است.

وی بررسی کمی و کیفی وضعیت نیروی انسانی، فعالیت در راستای بهبود و تقویت و افزایش نقش پرسنل، جلوگیری از اعمال سلیقه و پرداخت یکسان مزایای رفاهی در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت را از جمله برنامه‌های در دست اقدام در خصوص کارکنان اعلام کرد.

طالب‌زاده از عدم توجه به منافع اقتصادی، ارتباطات ماهواره‌ای و شبکه‌های ارتباطی سایر کشورهای منطقه انتقاد کرد و گفت: کمبود نیروهای متخصص در زمینه علوم و فناوری فضایی، الگوی توسعه شبکه ارتباطی کشور و فرهنگ‌سازی در خصوص فضا و تحریم‌های مختلف تحمیلی بر کشور از جمله مهم‌ترین دغدغه‌ها در توسعه فضایی کشور است.