محدث همچنین با بیان اینکه مذاکره با شرکت نروژی«هیدرو» برای قرارداد اکتشاف و توسعه همزمان بلوک «خرم‌آباد» ادامه دارد، گفت: با توجه به اینکه گرفتن مجوز از شورای اقتصاد به منظور انعقاد این قرارداد طولانی شد، به همین دلیل مذاکرات با شرکت هیدرو برای مدتی رها شد. البته پس از گرفتن مصوبه انعقاد قرارداد از این شورا، مذاکرات در این زمینه دوباره از سر گرفته شده است. محدث با تاکید بر اینکه دو طرف برای انعقاد قرارداد اکتشاف و توسعه همزمان بلوک «خرم آباد» علاقه‌مند هستند، گفت: در صورتی که مسائل مطرح شده در مذاکرات اکتشاف این بلوک نهایی شود، این قرارداد منعقد خواهد شد.

وی در مورد برگزاری مناقصه بلوک‌های اکتشافی دیگر مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: باید مباحثی که در شورای اقتصاد مطرح شده است، برای برگزاری مناقصه‌های جدید مورد توجه قرار گیرد، به همین دلیل مذاکره با مدیر‌عامل شرکت ملی نفت ایران در این زمینه انجام شده و قرار است با برگزاری جلسه‌ای با حضور وزیر نفت، تغییراتی که قرار است در این زمینه مورد توجه قرار گیرد، در قرارداد اعمال و پس از آن مناقصه برگزار شود.

محدث در پاسخ به این پرسش که تغییری در واگذاری ۱۲ بلوک اکتشاف و توسعه همزمان که قرار بود مناقصه آنها چندی پیش برگزار شود، انجام می‌گیرد؟ گفت: بر اساس مذاکراتی که در شورای اقتصاد مطرح شد، برخی از این بلوک‌ها می‌توانند تغییری نداشته باشند و باید قانون در این زمینه رعایت شود ولی در صورتی که اصرار به تغییر وجود داشته باشد، نیاز به تغییر قانون دارد که این امر نیز به زمان زیادی نیاز دارد. وی گفت: برگزاری مناقصات بلوک‌های اکتشاف و توسعه همزمان پیشین بر اساس قانون بودجه سال ۸۲ انجام شده است که این قانون در سال‌های ۸۳، ۸۴ و ۸۵ تمدید شده است.

محدث در پاسخ به این پرسش که واگذاری بلوک‌های دیگر ۱۶ بلوک اکتشافی به پیمانکار متوقف شده است؟ گفت: برخی از بلوک‌ها در این دور مناقصه نیست و احتمالا بلوک‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کنیم.