رییس مجمع امور صنفی تولیدی و خدمات فنی تهران گفت‌: در سال‌های اخیر مجامع امور صنفی بیشترین تعامل را با وزارت بازرگانی داشته‌اند، متاسفانه به جای فعالیت‌های تخصصی‌، بیشتر وقت و انرژی مدیران مجامع امور‌صنفی و اتحادیه‌ها صرف رفع مشکلات اداری می‌شود. «علی فاضلی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اتحادیه‌ها تلاش فراوانی برای رفع مشکلات صنوف خود انجام می‌دهند، اما به دلیل نداشتن قدرت اجرایی از نظر قانون با مشکلات متعددی مواجه هستند.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد اتحادیه‌ها به همین دلیل ناچارند در مقابل برخی از فعالیت‌های واحدهای مجاز و غیر‌مجاز بی‌تاثیر به‌نظر برسند.

فاضلی خاطرنشان کرد: بیش از دو سوم وقت هیات‌رییسه اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی برای حل مشکلات موجود بین صنوف و نهادهای دولتی تلف می‌شود.

وی گفت: این در‌حالی است که اتحادیه‌ها به‌عنوان محور و هدایت‌کننده بنگاه‌های اقتصادی باید وقت خود را صرف پیشبرد اهداف اقتصادی کشور کنند.

به ‌گفته ‌فاضلی، بیش از ۵۲ اتحادیه از تعداد ۶۴ اتحادیه مجمع امور تولیدی و خدمات فنی تهران در سیاستگذاری مجمع حضور فعال دارند.

فاضلی همچنین به زمان انتخابات اصناف در ۱۸مرداد‌ماه سال‌جاری اشاره کرد و افزود: هیات‌رییسه اتحادیه وظیفه دارند در این انتخابات حضوری پررنگ داشته باشند.