رییس سازمان نظام پزشکی با ابراز نگرانی از میزان مالیات مشاغل پزشکی گفت: این اقدام حجم گسترده‌ای از مطب‌ها را تعطیل می‌کند و این در حالی است که در شرایط عادی نیز برخی مطب‌ها به دلیل دارا نبودن گردش اقتصادی تعطیل‌ هستند.

دکتر سید شهاب‌الدین صدر در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت کارشناسی بودن مبحث مالیات مشاغل پزشکی اظهار کرد: در سیاست جدید سازمان امور مالیاتی در برخی رشته‌ها، مالیات تا ۱۰ برابر افزایش یافته که این کارغیر کارشناسی است.

وی افزود: این مساله باعث می‌شود گردش اقتصادی برخی مطب‌ها دچار اختلال شود. در ظرف هفته جاری با تشکیل جلساتی قصد داریم تفاهمنامه‌ای به امضا برسانیم که نسبت به سال گذشته حدود هفت تا هشت درصد باشد چرا که تعرفه‌ها نیز رشد زیادی نداشته است. رییس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: اگر این تفاهمنامه منطقی نباشد آن را امضا نمی‌کنیم ولی به همکاران اعلام کرده‌ایم، اظهارنامه‌ها را تحویل بگیرند اما تا زمان امضای تفاهم از اعاده آن خودداری ‌کنند. صدر، این اقدام را خلاف شعار تثبیت قیمت‌های دولت ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد با هماهنگی دولت و دخالت مجلس این موضوع حل شود. صدر همچنین در خصوص مشکلات پزشکان در روستا نیز یادآور شد: اشکالات پزشک خانواده در روستا را وزارت بهداشت نیز قبول دارد، اگر این مشکلات برطرف نشود با معضلات جدی‌تری مواجه می‌شویم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: خلاف ادعاها در برخی مناطق حتی این طرح باعث بیکاری پزشکان شده چرا که این کار به صورت کارشناسی و آزمایشی اجرا نشده است.