وی در ادامه ادعاهای خود با بیان اینکه حوادث لبنان و عراق را از نزدیک دنبال می‌کند، افزود: «در هر دو مورد ما شاهد روندی هستیم که تحت تاثیر نفوذ ایران هستند، خواه حزب‌الله لبنان باشد یا شبه نظامیان شیعه در عراق که در انتخابات اخیر نیز ضربه خورده‌اند.» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای تلاش ایران برای اعمال نفوذ در این کشورها برای مردم عراق و لبنان آرزوی موفقیت و آینده‌ای بهتر کرد!

در روزهای گذشته طی درگیری‌های مسلحانه در منطقه الطیونه در بیروت دست‌کم شش تن کشته و ۱۶ تن زخمی شدند.به گفته مقامات در این ناآرامی‌ها به معترضانی که به دعوت حزب‌الله و جنبش امل در تظاهراتی در بیروت شرکت کرده بودند، تیراندازی شد. در پی تیراندازی به تظاهرات کنندگان وابسته به حزب‌الله، تنش در بیروت بالا گرفت و درگیری‌هایی به مدت چند ساعت رخ داد.

از سوی دیگر سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره وقایع تلخ لبنان با محکوم کردن و ابراز تاسف عمیق از آتش گشودن و تیراندازی به مردم بی‌گناه لبنان که در حال تظاهرات مسالمت آمیز بوده‌اند، تاکید کرد: «ضروری است دولت و مقامات لبنان نسبت به شناسایی و دستگیری عوامل این جنایت‌ها و فتنه‌انگیزی میان مردم لبنان اقدام عاجل کنند.»

ازسوی دیگر یک رسانه صهیونیستی گزارش داد که ارتش اسرائیل یک پایگاه اطلاعاتی ویژه برای جاسوسی از برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری «والا» متعلق به رژیم صهیونیستی گزارش داد: ارتش اسرائیل یک پایگاه اطلاعاتی و تحلیلی برای جاسوسی از فعالیت‌های ایران، به‌ویژه برنامه هسته‌ای این کشور ایجاد کرده است. یک افسر  ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این پایگاه با استفاده از ظرفیت‌های خود و امکانات هوش مصنوعی توانسته‌ است اطلاعات زیادی در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران جمع‌آوری کند و به‌علاوه نقش کلیدی در شناسایی آنچه تحرکات ایران در سوریه عنوان کرده و مقابله با گروه‌های طرفدار ایران در آن منطقه ایفا می‌کند.