تزریق واکسن؛ مسوولیت اجتماعی

در همین حال به گزارش «ایرنا»، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه شماره یک خود بر ضرورت واکسیناسیون کرونا برای پیشگیری از این بیماری و به عنوان یک مسوولیت مهم اجتماعی تاکید کرد.

  اهدای یک میلیون دز واکسن آسترازنکا

درهمین راستا واردات واکسن کرونا به کشور ادامه دارد. یون کانگ هیون، سفیر کره‌جنوبی در تهران در گفت‌وگو با «ایلنا»، از اهدای یک میلیون دز واکسن آسترازنکا توسط این کشور به ایران خبرداد. از سوی دیگر محمدحسن قوسیان‌مقدم، سخنگوی جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، از ورود دو محموله واکسن کرونا به‌میزان ۱۲میلیون د‌ز تا هفته آینده خبر داد. وی تصریح کرد: امروز و روز یکشنبه هفته آینده ۱۲ میلیون د‌ز واکسن دیگر وارد کشور خواهد شد و در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

  میزان واکسن‌های تزریق شده

براین اساس تا کنون ۵۱ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۵۷۸ نفر دز اول، ۳۱ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۷۷۵ نفر دز دوم و ۷۲ هزار و ۵۶۳ نفر، دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور نیز به ۸۳ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۹۱۶ دز رسیده است. همچنین در شبانه‌روز گذشته، یک میلیون و ۵۶ هزار و ۶۴۵ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شد. ازسوی دیگر بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز گذشته ۱۰هزار و ۶۴۴ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که از میان آنها هزار و ۴۶۲ نفر بستری شدند. در این بازه زمانی ۱۹۷ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. به این ترتیب یک بار دیگر کشور با افزایش مرگ‌های کرونایی مواجه شده است.