به گزارش «ایسنا»، وی ادامه داد: مراکز درمانی در آماده‌باش هستند و تجربه خوبی از درمان بیماران کرونایی پیدا کردیم و تجهیزات و امکانات نظیر اکسیژن‌ساز و... را فراهم کردیم. عین‌اللهی همچنین موج پنجم کرونا در کشور را یک فاجعه ملی توصیف کرد. او پیش از این هم (۲۵ مهر ماه) گفته بود: «هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید درحالت آماده‌باش بمانیم.» هشدار وزیر بهداشت در مورد موج ششم کرونا در شرایطی است که بخشی از مدارس از ۱۵ آبان ماه بازگشایی شده و قرار است از اول آذرماه دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول به کلاس‌های درس بازگردند. موضوعی که با مخالفت کارشناسان روبه‌رو شده است. با این حال وزیر بهداشت در نشست خبری دیروز خود در این باره گفت: بازگشایی در نخستین زمان ممکن از نظر علمی، هر زمان میسر باشد باید انجام شود.

  ناهماهنگی در سیر ابتلا

همزمان با هشدار وزیر بهداشت نسبت به احتمال وقوع موج ششم کرونا در کشور، و افزایش شهرهای قرمز روز گذشته حمیدرضا ابطحی، عضو کمیته علمی کشوری کرونا در گفت‌وگو با «ایلنا»، در ارتباط با روند ابتلا به کرونا در کشور گفت: در تهران مراجعان سرپایی و بستری بسیار کاهش پیدا کرده است، اما همان‌طور که اعلام شد، در برخی از شهرها مراجعات افزایشی بوده است. وی افزود: این مساله‌ای است که تا به حال فقط در این دوره اتفاق افتاده و تقریبا همیشه سیر بیماری در کل کشور هماهنگ بوده است و الان ناهماهنگی در سیر ابتلا و بستری در استان‌های مختلف وجود دارد. درحالی که برخی قسمت‌های کشور به سمت بهتر شدن رفته است، بخش‌های دیگری به سمت بدتر شدن رفته است. باید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد و در این یکی، دو هفته بیشتر این موضوع روشن خواهد شد. این مساله در دست بررسی است که روند گسترش بیماری به چه صورت خواهد بود.

  افزایش دوباره مرگ‌های کرونایی

درهمین حال براساس اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۰ بیمار کووید-‌۱۹ در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. همچنین در این بازه زمانی و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۶۴ نفر از آنها بستری شدند. طی دو روز گذشته میزان رسمی مرگ‌های کرونایی به ۱۲۰نفر رسیده بود.

  میزان تزریق واکسن

از سوی دیگر روند واکسیناسیون کرونا در کشور ادامه دارد. براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، تا کنون ۵۵ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۹۵ نفر دز اول، ۳۹ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۵۸ نفر دز دوم و ۱۹۸ هزار و ۶۳۴ نفر، دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. همچنین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹۴ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۸۷ دز رسیده است. وزیر بهداشت نیز روز گذشته از واردات ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا به کشور و تزریق حدود ۹۵ میلیون دز آن تا کنون خبر داد. عین‌اللهی گفت که از ۱۵۰ میلیون دز وارد شده، ۹۵ میلیون دز تزریق کردیم و بقیه هم ذخیره است و در حال توزیع است. او ضمن ابراز امیدواری به اینکه تا پایان آبان ۸۰ درصد به طور دز کامل (دو دز) واکسینه شوند، گفت: اگر ۸۰ درصد جمعیت کشور واکسینه شوند، جشنی با عنوان «جشن ۸۰ درصد» را برگزار می‌کنیم.  درهمین ارتباط شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، از اعمال محدودیت در عرضه بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس برای افراد فاقد کارت واکسیناسیون از ابتدای آذر ماه خبر داد.