به گزارش خانه ملت، توانگر در نطق میان‌دستور خود گفت: در کارنامه مجلس یازدهم مجموعه‌ای از اقدامات بسیار بزرگ است که مجالس دیگر اگر یکی از آنها را تصویب می‌کردند، می‌گفتند دنیا را گرفتیم. از قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تا قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار یا طرح تعارض منافع یا قانون مالیات بر خانه‌های خالی. و همه ما به یاد داریم وقتی گزارش عملکرد یکساله مجلس در محضر رهبر انقلاب ارائه شد، ایشان از عملکرد مجلس تقدیر ویژه کردند.  این نماینده مجلس افزود: می‌خواهم به بهانه تذکر آقا، نقدهایی به خودمان مطرح کنم، می‌خواهم از اقدامات «هزینه‌ساز»ی بگویم که کارهای خوب و موثر مجلس برای مردم را در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به حاشیه برده است.

به گفته وی یک نفر مصاحبه می‌کند که «نمایندگان خودشان هم نمی‌دانند به چه رأی می‌دهند و شب در تلویزیون می‌بینند!»؛ یک نفر در فلان کمیسیون رعایت ملاحظات حق‌الناس را نمی‌کند و رهبر انقلاب را ناگزیر از تذکر می‌کند؛ آن دیگری طرح فضای مجازی را به شکلی تنظیم می‌کند که خواسته یا ناخواسته مجلس را مقابل خواسته مردم عزیز ایران قرار می‌دهد؛ یک نفر دیگر برچسب دستکاری به بودجه‌ای می‌زند که نتیجه زحمت شبانه‌روزی تمام نمایندگان است.  همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: متاسفانه عده‌ای نماینده هزینه‌ساز باعث می‌شوند زحمات اکثریت نمایندگان مجلس به حاشیه برود.

وی عنوان کرد: بودجه‌ای که با احکام ضد تبعیض و حمایت از محرومینی که دارد، از افتخارات مجلس محسوب می‌شود و آن نماینده، این کارنامه مهم مجلس را تحت‌ا‌لشعاع اقدام خود قرار می‌دهد. یا یک عده به بهانه توافق با آژانس که همه خوب می‌دانیم نمی‌تواند خارج از هماهنگی با نهادهای بالادست امنیتی باشد، آش را آن‌قدر شور می‌کنند که اقدام تاریخی مجلس در تصویب قانون اقدام راهبردی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

این نماینده تاکید کرد: آن هم در مجلسی که با افتخار تابلوی مجلس انقلابی را دارد. آیا انقلابی‌گری بدون اخلاق و عقلانیت، معنا و مفهوم دارد؟ توانگر گفت: برخی اقدامات نمایندگان هزینه‌ساز، متاسفانه تصویر کل مجلس را نتیجه کار کسانی نشان می‌دهد که به عقلانیت یا اخلاق توجه کمتری دارند در حالی‌که این واقعیت مجلس نیست. واقعیت مجلس؛ اکثریت مجلس انقلابی و خروجی نهایی است که از این مجلس بیرون می‌آید.  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دستاوردهای مجلس گفت: حواشی که برخی طرح‌ها، اظهارنظرها و اقدامات هزینه‌ساز عده‌ای از همکاران ایجاد کرد، باعث شده این اقدامات، خوب دیده و شنیده نشود. چرا باید هزینه رفتار و گفتار برخی را، کل مجلس بپردازد؟ به دنبال این سخنان، روح‌الله ایزدخواه، نماینده مجلس با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس و در تذکر نسبت به نطق توانگر گفت: متاسفانه یکی از نمایندگان از موضع بالاتر و نماینده‌تر می‌خواهد ما را منکوب کند که حرف نزنیم؛ هزینه مجلس این نیست که ما آسیب‌شناسی خود را کنار بگذاریم، بلکه این است که سکوت کنیم و بگوییم مملکت گل و بلبل است و به انتقادهای بیرونی نیز توجهی نداشته باشیم. در عین حال اگر کسی هم مشفقانه صحبتی کرد او را به گوشه دیوار بکوبیم.  همچنین علی خضریان، نماینده تهران در مجلس نیز در تذکر ماده ۷۵ به نطق توانگر گفت: کسی حق اختلاف‌افکنی در این مجلس را ندارد. مجلس با وحدت مسائل اصلی مردم را دنبال خواهد کرد. حاشیه‌سازی‌ها را نادیده بگیریم و به نفع مردم جلو ببریم.