امام جمعه موقت تهران با اشاره به آغاز مذاکرات ۱+۴ با نمایندگان ایران گفت: در آغاز سخن با توجه به آغاز مذاکرات ۱+۴ با جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اروپایی به‌طورخاص چند توصیه دارم. حاکمان و مدیران این کشورها توجه داشته باشند امروز به دلیل استراتژی خشونت که رهبری سیاسی آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داده و نمونه‌های روشن آن را در منطقه می‌بینیم و شکست این استراتژی در منطقه و دنیای امروز و حجم فوق‌العاده تناقضات در سیاست‌گذاری برنامه‌های راهبردی آمریکا و ناتوانی پنتاگون و دستگاه نظامی آمریکا در سرکوب مسلمانان و حرکت‌های مردمی، شاهد کاهش قدرت نرم و غیر ملموس آمریکا هستیم.

ابوترابی‌فرد خطاب به حاکمان اروپایی گفت: منافع ملت‌های خود را قربانی منافع نامشروع حاکمان آمریکایی و رژیم صهیونیستی نکنید. امروز هر تحلیلگر سیاسی به خوبی می‌داند در آینده نه چندان دور رژیم صهیونیستی در منطقه فلسطین و جهان اسلام حضور ندارد. منافع ملت‌های اروپایی را با رژیمی که تار و پود آن فرو ریخته گره نزنید. این خطای راهبردی و استراتژیک است.

همچنین به گزارش شفقنا، امام جمعه موقت تهران خطاب به وزیر صنعت گفت: با عزل یک مدیر هیچ مساله‌ای در شرکت‌های بزرگ حل نمی‌شود. این ساختار آلوده و فسادآفرین است. این نظام مدیریتی پاسخگو به مسائل کشور نیست. ما باید در مسیر یک تحول قدم ‌برداریم.