رئیسی با بیان اینکه برنامه‎های کوتاه‌مدت در حوزه آب استان آغاز شده، گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده بین استان‌ها، نتایج این برنامه‌ها را طی چند ماه آینده شاهد خواهیم بود و در مورد برنامه میان‌مدت نیز وزارت نیرو اقداماتی را شروع کرده که در زمان خودش بهره‌برداری می‌شود.

رئیس‌جمهور در مورد موضوع مهاجران نیز اظهار کرد: با توجه به آمار قابل توجه مهاجرین در استان، امروز در شورای اداری استان به وزیر کشور ماموریت دادیم در‌ سازو‌کار مهاجران تجدیدنظر شود و مرکز جامعی برای دنبال کردن همه مسائل مهاجران شکل بدهند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه آنچه در جریان سفر دولت به یزد به تصویب رسیده باید به دست مدیران استانی محقق شود، اظهار کرد: امیدواریم با تامین اعتبار، همه پروژه‌های نیمه‌تمام به پایان برسد، اما در وضع موجود باید روی اولویت‌ها تمرکز کرد؛ از جمله اولویت‌ها، ظرفیت موجود، اما راکد یا نیمه فعال است که باید در مسیر تولید و اشتغال فعال شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اختیارات استانداران با تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت افزایش می‌یابد، گفت: کارگروه ویژه برای فعال کردن واحدهای نیمه فعال در استان یزد ایجاد شود و گزارش عملکرد خود را به دولت ارائه کند.