پیام سردار سلیمانی برای مسوولان عكس: president.ir

 دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی دیروز عصر با حضور مقامات کشوری و لشکری و مردم در مصلای تهران برگزار شد. رئیس‌جمهور در این مراسم تاکید کرد که سردار سلیمانی یک دیپلمات میدان‌دار تمام‌عیار بود، زیرا بین میدان و دیپلماسی دوگانگی ایجاد نکرد و شهید سلیمانی یک فرمانده انقلابی و فراجناحی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، ‌ابراهیم رئیسی همچنین از شهید سلیمانی به عنوان یک فرهنگ؛ راه و مکتب نام برد که با تأسی به ولایت و پیروی از آموزه‌های قرآنی به شرح صدر تبدیل شده بود. رئیس‌جمهور با بیان اینکه حاج قاسم از عمق جان عقیده داشت که آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند و ایستادگی و دشمن‌شناسی در مکتب شهید سلیمانی وجود داشت، گفت: ‌حاج قاسم یک سردار و سپهبد بود، اما او را نباید فقط یک شخصیت نظامی دانست، زیرا حاج قاسم متخصص فتح دل‌ها بود.

او افزود: سردار سلیمانی یک دیپلمات مقتدر و یک میدان‌دار بود که خوش درخشید. او فردی انقلابی و فراجناحی بود و مساله‌اش نجات اسلام و دفع شر، فساد و ظلم بود. سردار سلیمانی از سنی، شیعه، فلسطینی، لبنانی، یمنی، ایزدی و مسیحی دفاع می‌کرد و نگاهش دفع شر دشمن و آزادسازی منطقه بود. این شهید هم ظرفیت داشت و هم در جهان اسلام ظرفیت‌سازی کرد. وی این ظرفیت را از عبودیت پروردگار پیدا کرد.

رئیس‌جمهور همچنین خطاب به مسوولان نظام ا‌ز پیام شهید سلیمانی برای همه مسوولان سخن گفت.

به گفته رئیس‌جمهور باید در مسیر خدمت به مردم و گره‌گشایی از زندگی آنها، نجات اقتصاد کشور و پیشبرد اهداف انقلاب هیچ مانعی را به رسمیت نشماریم و با فرهنگ «ما می‌توانیم» و با تمام قوت کارها را به پیش ببریم و رضایت خدا و شاد کردن دل مردم را پیشه کنیم.

رئیس‌جمهور همچنین گفت: «نمی‌شود»، «نمی‌توان» و «باید سازش کرد» در مکتب شهید سلیمانی نبود. به گفته رئیس‌جمهور مکتب حاج قاسم نه با ترور از بین می‌رود و نه با موشک و رسیدگی به پرونده‌های متجاوز و قاتل باید در یک دادگاه عادل انجام شود.

وی افزود: سردار سلیمانی تخصص بازپس‌گیری سرزمین‌های‌ غصب شده را داشت و از آن مهم‌تر سردار سلیمانی قدرت فتح دل‌ها را داشت. رئیسی‌ با روایت از مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و فرمایش رهبری درباره این مراسم، گفت: در روز تشییع حاج قاسم، رهبر انقلاب فرمودند قیامتی بر پاشده، این به معنای فتح دل‌ها بود که فقط با دست خدا شدنی است.

رئیسی تصریح کرد: حاج قاسم مصداق آیه شریفه «والذین معهُ أشِدّاءُ على الکُفّارِ رُحماءُ بینهُم » بود.

   مکتب حاج قاسم ماندنی است

 شهید سلیمانی به مثابه یک مکتب و یک آرمان بلند عمل کرد. راه و مکتب حاج قاسم سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی‌(ره) و امام خامنه‌ای است و این مکتب نه با ترور از بین می‌رود نه با موشک. مکتب می‌ماند، مکتب بقا دارد.

به گفته رئیس‌جمهور ایستادگی، مقاومت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی در مکتب حاج قاسم بود. اما نباید او را که یک سردار، سپهبد و شخصیت نظامی بود فقط به عنوان یک شخصیت عالیرتبه نظامی دید، بلکه او دارای یک فرهنگ بود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر شخصیت وجودی یک فرد، توسعه یافت دیگر فقط یک شخص حقیقی نیست، بلکه دارای توسعه وجودی است که از آن به عنوان یک ملت و یک امت نام برده می‌شود.

رئیسی افزود: ابراهیم خلیل توسعه وجودی‌اش به نحوی است که او یک فرد نیست ولو به ظاهر یک شخصیت است؛ یک شخصیت حقیقی دارد اما توسعه وجودی‌اش، او را تبدیل به یک امت کرده است.

رئیس‌جمهور افزود: راه و مکتب حاج قاسم سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است. او اهل مراقبه بود، اهل صدق بود، اهل دلدادگی به خدا و اخلاص بود، نخستین نکته‌ای که در مکتب حاج قاسم سلیمانی باید دنبال کرد برای خدا اندیشیدن، برای خدا عمل کردن و در مسیر خدا ایستادگی کردن بود.

   ترامپ قصاص نشود امت انتقام خواهد گرفت

رئیس‌جمهور خطاب به دولتمردان آمریکایی اعلام کرد که در صورتی که ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا که دستور ترور شهید سلیمانی را صادر کرد، پمپئو و تمام کسانی که در این عمل جنایتکارانه دست داشتند؛ محاکمه و قصاص نشوند دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی بهترین جوانان را از یمن، افغانستان، عراق و سوریه ساماندهی و ظرفیت‌سازی کرد و نتیجه آن باعث مرگ داعش شد.

رئیسی تاکید کرد: حاج قاسم به عنوان یک فرهنگ؛ راه و مکتب معرفی شد. شهید سلیمانی با پیروی از آموزه‌های قرآنی و تأسی به ولایت تبدیل به یک شرح صدر شده بود. حاج قاسم از عمق جان عقیده داشت که آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.