بن‌سلمان که سال ۲۰۱۷ از عدم‌توانایی کنار آمدن ریاض با تهران سخن گفته بود، در بخشی از این مصاحبه به روابط با ایران پرداخت و بیان کرد: «آنها همسایه ما هستند و همسایه ما تا ابد باقی خواهند ماند. ما نمی‌توانیم از آنها رهایی یابیم و آنها نیز نمی‌توانند از ما رهایی یابند پس بهتر است  مسائل را حل کنیم و به دنبال راه‌‌‌هایی باشیم که امکان همزیستی را برای ما فراهم کند. ما طی چهار ماه بحث‌‌‌هایی انجام دادیم و اظهارات بسیاری از طرف سران ایران شنیدیم که مورد استقبال ما در عربستان سعودی قرار گرفت. ما به بررسی جزئیات این بحث‌‌‌ها ادامه خواهیم داد و امیدوارم که به  یک موضعی برسیم که برای هر دو کشور خوب باشد و آینده درخشانی برای عربستان و ایران ایجاد کند.»

ولیعهد سعودی در ادامه به توافق هسته‌‌‌ای ایران پرداخت و اظهار کرد: «من بر این باورم که هر کشوری که در جهان بمب هسته‌‌‌ای دارد -چه ایران و چه هر کشور دیگری- خطرناک است. بنابراین ما دوست نداریم که این را ببینیم و همچنین تمایل نداریم که شاهد یک توافق هسته‌‌‌ای ضعیف باشیم که در پایان به همین نتیجه ختم می‌شود.»

محمد بن‌سلمان در ادامه درخصوص روابط با اسرائیل هم گفت: «امیدوار هستیم که مشکل میان اسرائیلی‌‌‌ها و فلسطینی‌‌‌ها حل شود. ما به اسرائیل به عنوان یک دشمن نگاه نمی‌‌‌کنیم بلکه به آنها به عنوان یک متحد احتمالی در بسیاری از منافع که می‌توانیم با هم آن را به دست آوریم، می‌‌‌نگریم. اما برخی از مسائل باید پیش از دستیابی به این امر، حل و فصل شوند.»

ولیعهد سعودی پیش‌تر و در ۲۸ آوریل ۲۰۲۱ در گفت‌‌‌وگو با شبکه العربیه هم از برقراری روابط با ایران سخن گفته بود. وی در آن مصاحبه گفته بود: «ایران یک کشور همسایه است، همه ما امیدواریم  رابطه خوب و متمایزی با ایران برقرار کنیم. ما خواهان آن نیستیم وضعیت در ایران سخت باشد، ما خواهان کامیابی ایران هستیم.»

او تاکید کرد که دو کشور منافع مشترک و متقابلی برای پیشرفت و بهبود منطقه و جهان دارند. بن‌‌‌سلمان همچنین با بیان اینکه عربستان‌‌‌سعودی به‌‌‌دنبال خصومت دائمی با ایران نیست، گفت: «اما هرگونه بهبود در روابط بین دو کشور مشروط به تغییر رفتار ایران خواهد بود.» مذاکرات میان دو کشور از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون در چهار نوبت به میزبانی بغداد برگزار شده است و قرار است دور پنجم این گفت‌وگوها نیز به زودی از سر گرفته شود.