وی با تاکید بر ضرورت رویکرد بی‌طرفانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حوزه فعالیت کشورها درباره انرژی اتمی از جمله درخصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران افزود: انتظار جامعه جهانی از این آژانس این است که با نگاهی تخصصی و کارشناسی برنامه هسته‌ای کشورها را دنبال کند.

رافائل گروسی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران و نهایی شدن توافقات و انجام مذاکرات سازنده بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: امیدواریم در سفرهای آینده به تهران ایده‌های همکاری برای توسعه صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای و ترویج این دانش در ایران عملیاتی و اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران حق دارند از علم هسته‌ای برای مصارف سلامت و صنعتی و انرژی بهره‌برداری کنند، تصریح کرد: تعهد و همکاری مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نفع مردم ایران و جهان است.

 نظر مخبر در مورد  جام جهانی ۲۰۲۲

همچنین به گزارش ایسنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: جام‌جهانی ۲۰۲۲ فرصت مناسبی برای توسعه و تعمیق مناسبات تهران و دوحه است و می‌تواند فصل جدیدی در روابط دو کشور ایجاد کند. به گفته مخبر، تشکیل کمیته مشترک جام جهانی میان مسوولان مربوطه ایران و قطر می‌تواند گامی مهم و موثر در پیشبرد همکاری‌های دو کشور باشد. معاون اول رئیس‌جمهور همچنین به جاذبه‌ها و فرصت‌های گسترده کشور در زمینه گردشگری اشاره کرد و گفت: مشارکت و همکاری ایران با قطر برای برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ می‌تواند نقطه عطفی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشورمان به تماشاگران شرکت‌کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ و گردشگران خارجی باشد.