دسترسی 94درصد از خانواده‌های ژاپنی به سیستم پرشتاب اینترنتی

آمارهای وزارت مدیریت امور عمومی ژاپن نشان می‌دهد که ۹۴درصد خانواده‌های ژاپنی به سیستم خطوط پرشتاب «برادبند» برای پیوند به شبکه اینترنت دسترسی دارند. برپایه گزارش تلویزیون سراسری ژاپن این موضوع بیانگر آن است که بیش از ۴۷میلیون از خانواده‌های ژاپنی می‌توانند از سیستم پرشتاب اینترنتی بهره ببرند.

دولت ژاپن در راستای برنامه گسترش سراسری سیستم پرشتاب پیوند به شبکه اینترنت در کشور قصد دارد تا حدود سه سال‌ونیم دیگر زمینه دسترسی تمامی خانوارهای ژاپنی در سراسر کشور را به سیستم خطوط پرشتاب پیوند به شبکه اینترنت فراهم کند.

در راستای عملی کردن این برنامه دولت‌های محلی و بخش خصوصی ژاپن به بنیاد انجمنی با عنوان «انجمن زیرساختی ارتباطات اطلاعات» اقدام کرده‌اند.

وظیفه این انجمن ارائه توصیه‌های لازم به دولت‌های محلی ژاپن برای تقویت زیرساخت‌های اینترنتی و تبادل اطلاعات درباره این موضوع میان دولت‌های محلی در کشور است.

خطوط «ی.اس.ال» و فیبرنوری از جمله خطوط پرشتاب برای پیوند به شبکه اینترنت هستند.

دادن خدمات به شکل آسان و با نرخی ارزان سبب بالا رفتن تمایل مردم ژاپن به استفاد از خطوط پرشتاب برای پیوند به شبکه اینترنت شده است.

این روزها هزینه اشتراک خطوط پرشتاب اینترنتی در ژاپن که معمولا در سه ماه نخست رایگان ارائه می‌شود حدود ۳۵۰۰ ین (معادل حدود ۳۳ دلار) در ماه است.

این در حالی است که این رقم معادل دستمزد سه ساعت کار یک کارگر فاقد تخصص در این کشور است.