دنیای اقتصاد- پس از دو سال و نیم تثبیت قیمت بنزین که مصرف آن را به مرز بسیار نگران‌کننده‌ای افزایش داده است، معاون وزیر نفت از تدوین لایحه‌ای در دولت خبر داده است که براساس آن قیمت بنزین ظرف پنج‌سال به صورت پلکانی افزایش یافته و در انتهای این مدت با قیمت غیریارانه‌ای عرضه خواهد شد. این برنامه ظاهرا موازی با برنامه سهمیه‌بندی که از چهار ماه دیگر آغاز می‌شود، به پیش برده خواهد شد. نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از اعلام خبر این لایحه استقبال کرده‌اند.

عضوی کمیسیون برنامه و بودجه:
مجلس با لایحه افزایش قیمت بنزین موافق است
به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه، مجلس با لایحه افزایش قیمت بنزین در صورت ساماندهی مصرف بی‌رویه و بهینه‌کردن آن موافق است.

اسماعیل جبارزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره لایحه بنزین که مهرماه از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، گفت: به اعتقاد من مجلس با هرگونه تصمیم‌گیری درباره ساماندهی مصرف بنزین و خروج از وضعیت کنونی موافقت می‌کند.
وی افزود: اگر لایحه افزایش قیمت بنزین به صورت پلکانی نیز طرحی پخته و دارای منطق اقتصادی باشد و همه جانبه به موضوع نگریسته باشد، قابل موافقت کردن در مجلس است.
وی درباره این طرح گفت: هنوز از جزئیات طرح خبر ندارم اما افزایش قیمت بنزین به صورت پلکانی همان طرح قبلی در مجلس ششم است. جبارزاده تصریح کرد: در مجلس قبلی مقرر شده بود هر سال ۱۰درصد به قیمت‌ها افزوده شود که قیمت سوخت نیز شامل آن می‌شود و این طرح به نوعی دوباره در حال تکرار است.
وی تصریح کرد: من به عنوان یکی از اعضای جناح اقلیت از این طرح دفاع می‌کنم، زیرا بسیاری از منافع ملی کشور حفظ می‌شود.