به گزارش «ایسنا» وی ادامه داد: پس از اتمام منابع لایحه ۱۴۰۰ دولت از مجلس خواست یا منابع را افزایش دهد، یا تعیین تکلیف کند. در بودجه ۱۴۰۱ هم در لایحه تعیین تکلیف نشد و مدیریت این مساله به دولت واگذار شد. سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت نسبت به مدیریت شیوه توزیع و نظام توزیع منابع یارانه‌ای محل بحث دارد. دولت برنامه‌ریزی لازم را برای توزیع آن طراحی می‌کند و پس از طراحی مسیر، شیوه توزیع عادلانه منابع را به اطلاع عموم خواهد رساند و پس از آن به مرحله اجرا خواهد رسید. وی درباره افزایش‌نیافتن یارانه و برنامه دولت برای افزایش این میزان اظهار کرد: دولت در اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، برنامه‌های خاصی را تهیه و تدوین کرده است و باید به سمت اصلاح نظام پرداخت حرکت کنیم تا بتوانیم قدرت خرید خود را در طول مسیر حفظ کنیم. هر چه هدفمندی یارانه‌ها پیش رود با همکاری مردم و مسوولان به سمت اصلاح نظام پرداخت حرکت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر در زمینه ناهماهنگی در قرائت مجلس و دولت از بودجه، گفت: سند بودجه هشتم فروردین به دولت ابلاغ شد و نگارش آیین‌نامه آن بلافاصله در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی دولت و وزارتخانه‌های متبوع قرار گرفت تا این اختلاف برداشت را شاهد نباشیم‌. بهادری جهرمی گفت: در خصوص ارز دارو منابع یارانه‌ای نه‌تنها کم نشد، بلکه از ۲ به ۳ میلیارد در بودجه ۱۴۰۱ افزایش یافت و برای بیماران خاص هم منابع خاصی در نظر گرفته شده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه شیوه توزیع منابع یارانه‌ای برای دولت مهم است تا بیشتر در اختیار گروه هدف قرار بگیرد و سوءاستفاده نشود، متذکر شد: روش جایگزین پیشنهادی مورد توجه در سند تحول و بودجه این است که منابع به سمت خود مصرف‌کننده و سازمان‌های بیمه‌گر برود پس تفاوتی برای مصرف‌کننده نخواهد داشت و صرفا شیوه توزیع این یارانه تغییر خواهد کرد. البته هنوز آیین‌نامه نهایی تدوین نشده است و هر اقدام مرتبط با مردم پیش از عمل اطلاع‌رسانی می‌شود.

رونمایی از سند جامع راهبردی توسعه هسته‌ای

همچنین به گزارش «ایرنا»، سخنگوی دولت با اشاره به نزدیک بودن روز ملی انرژی هسته‌ای اعلام کرد: روز بیستم فروردین در مراسمی به میزبانی سازمان انرژی اتمی و با حضور رئیس‌جمهور، از سند جامع راهبردی توسعه هسته‌ای کشور رونمایی می‌شود.

گزارشی از نهضت ملی مسکن

بهادری جهرمی همچنین درباره وعده دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال گفت: ۸۰۰ هزار واحد اعلام شده در حال ساخت است و برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی زمین تعیین و یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نیز جانمایی شده‌اند. وی با بیان اینکه ۱۲ هزار واحد از پروژه‌های مسکن مهر با پیشرفت ۱۵ درصد از سال ۹۴ تاکنون رها شده باقی مانده‌اند، ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن که با جدیت بیشتر آغاز شد، با استقبال گسترده‌ای همراه بود و حتی برخی به خاطر نهضت ملی مسکن از طرح‌های دیگر مسکن انصراف داده‌اند.

تهیه بسته جامع برای توسعه اشتغال

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت پس از اعلام شعار سال، سریعا آن را در دستور کار قرار داد. اقدام تهیه و تصویب آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان در بخش منابع طبیعی بود که به پیشنهاد وزیر کشاورزی در دستور کار کمیته علمی و فناوری قرار گرفت و بررسی و اصلاح شد و در جلسه اخیر هیات وزیران به تصویب رسید.

بهادری جهرمی ادامه داد: همزمان با این آیین‌نامه بسته توسعه کار و اشتغال نیز ارائه شد و علاوه بر اینها توسعه منابع بانکی، حمایت از کارفرمایان و بنگاه‌های اقتصادی در این بسته پیش‌بینی شده است.

کاهش رشد نقدینگی برای چهار ماه متوالی

بهادری جهرمی همچنین روز گذشته در توییتی نوشت: «‌برای چهار ماه متوالی، نرخ رشد نقدینگی کاهش یافته و ۹۶ هزار میلیارد تومان از اوراق فروخته‌شده در دولت قبل تسویه شده است. تورم نقطه‌ای از ۷/ ۴۳ در شهریور به ۷/ ۳۴ در اسفند ۱۴۰۰ رسید. اینها همگی نشان از شروع بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی دارد.»