همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت، بررسی هفتگی وضعیت موجود کرونا در کشور در هفته دوم فروردین ماه ۱۴۰۰، مصادف با هفته ۱۱۱ همه‌گیری، نشان می‌دهد که تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور ۱۵هزار و ۱۲۶ نفر، تعداد موارد بستری جدید در هفته دوم فروردین ماه ۲۴۳۲ نفر و تعداد موارد فوت شده، ۳۰۵ نفر بوده است.

 وضعیت استان تهران

به گزارش «ایسنا»، در استان تهران نیز در هفته اخیر تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ۵۱۰ نفر، تعداد موارد بستری جدید در هفته اخیر ۲۷۹ نفر و تعداد موارد فوت در هفته اخیر ۵۵ نفر بوده است. همچنین در استان تهران، در هفته اخیر موارد بستری افزایش بارز و فوت استان ایستا بوده است.

 مرگ کرونایی ۴۹  نفر دیگر

درهمین حال بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته ۱۷۵۷ بیمار کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۳۰۴ نفر از آنها بستری شده‌اند. همچنین در این بازه زمانی ۴۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند. هزار و ۶۴۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.  در حال حاضر ۳۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۹۱شهرستان در وضعیت زرد و ۵۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 زمان احتمالی شکل‌گیری موج هفتم کرونا

همزمان با افزایش موارد بستری‌های کرونا در کشور، کارشناسان از احتمال موج هفتم کرونا به دلیل تعطیلات نوروزی در اواخر ماه جاری و اوایل اردیبهشت خبر می‌دهند.

در همین راستا، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با ابراز نارضایتی از آنچه کاهش درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور خواند، گفت: احتمالا از اواخر فروردین ماه موج هفتم آغاز شده و پیک آن به اواخر اردیبهشت برسد؛ البته امیدوارم پیش‌بینی ما اشتباه باشد و ابتلاهای رخ داده و واکسیناسیون کمک کند و مردم ایمن باشند.

سید‌احمد طباطبایی در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه شرایط کرونا را در کشور مناسب نمی‌بینم، گفت: در بازدیدهایی که در تعطیلات نوروز از برخی نقاط داشتم شاهد بودم که درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار کاهش یافته است و گرچه ادعا شده بود که در طول نوروز حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک و... بررسی می‌شود، اما این موضوع در مجامع عمومی همچنان بدون نظارت ادامه داشت و ‌میهمانی‌ها و دورهمی‌ها هم برقرار بودند.

 

 مجموع واکسن‌های تزریق شده

ازسوی دیگر بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته ۵۴ هزار و ۲۰۵ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. به گزارش «ایسنا»، تا کنون ۶۴ میلیون و ۵۸ هزار و ۴۵۲ نفر دز اول، ۵۷ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۴۸۵ نفر دز دوم و ۲۶ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۱۵۵ نفر نیز دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. بنابراین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۷میلیون و ۶۷۳ هزار و ۹۲ دز رسید.