وی تصریح کرد: ما یک گروهی داریم به نام سازمان مجاهدین خلق که چند‌هزار نفر فقط علیه جمهوری اسلامی ایران کلیپ تولید می‌کنند. اینها حتی در افغانستان هم فعالیت دارند. سفیر کشورمان در کابل تاکید کرد بدرفتاری با مهاجران افغانستان سیاست جمهوری اسلامی ایران نیست و در حال حاضر هم سفارت افغانستان در تهران که مربوط به دولت پیشین است با دولت سرپرست همکاری می‌کند.

امینیان خاطرنشان کرد: امیدوارم مسائل افغانستان حل شود و در اینجا آشتی ملی به وجود آید و همه اقوام خودشان را در حکومت شریک بدانند. وی درباره تصویری از نوع برخورد با مهاجران که در دست مجری برنامه بود، گفت: اگر ایران این اندازه بد است بر اساس تصویری که شما در دست دارید یا این افراد می‌گویند چرا مهاجران به بقیه کشورها نمی‌روند؟ می‌روند ایران؟

بهادر امینیان همچنین درباره مسائل مربوط به مهاجران با وزیر امور خارجه طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه طالبان در دیدار با سفیر ایران در افغانستان، ضمن ابراز نگرانی از برخورد صورت گرفته با مهاجران افغان در ایران، در خواست کرد تا این پیام را به ایران منتقل کند که نهادهای امنیتی و سایر نهادهای مربوطه در مورد چگونگی جلوگیری از سوء برخورد با مهاجران افغان در شهرها و مناطق مرزی دستورات لازم را ارائه کنند.

امیرخان متقی همچنین اظهار کرد: بدرفتاری با مهاجران افغان بر روابط و ذهنیت عمومی دو کشور تاثیر منفی می‌گذارد و به ‌دشمنان دو کشور فرصت ایجاد آشوب و اختلاف می‌دهد. وی همچنین افزود: عملکرد هیچ مجرمی با استفاده از نام مهاجر افغان، بیانگر افکار، نیات و اقدامات عمومی نیست.پیش‌تر سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است که به شایستگی میزبان مهاجران افغانستانی بوده و هم اکنون نیز میزبان حداقل ۵‌میلیون نفر از آنان است که عموما از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره‌مند هستند. تحولات اخیر در افغانستان سبب شده که موج جدیدی از اتباع افغانستانی به سمت ایران راهی شوند. جمهوری اسلامی به‌رغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه؛ هیچ مانعی برای ورود اتباع افغانستان ایجاد ننموده و همچنان پذیرای مهاجران جدید است. ورود غیر‌قانونی به خاک ایران به معنی نقض حاکمیت سرزمینی آن به شمار می‌رود و نیروهای انتظامی (مرزی) جمهوری اسلامی ایران موظف هستند از ورود غیرقانونی کلیه اتباع بیگانه به خاک کشور ممانعت به عمل آورند. سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران نسبت به افغانستان و اتباع آن کشور، بر اصل حسن همجواری و رعایت احترام متقابل استوار است.