جلال رشیدی‌کوچی با اشاره به رای استمزاجی مجلس در جلسه غیرعلنی برای بازگشت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به صحن مجلس و سرنوشت پیش روی این طرح ‌بیان کرد: بنده بارها تاکید کردم مهم‌ترین مزیت بررسی این طرح در صحن مجلس، شفافیت آن خواهد بود و در خصوص هر بند آن به جای اینکه ۲۰ نفر نظر بدهند، ۲۹۰ نفر از نمایندگان نظر خود را ارائه خواهند کرد. وی در ادامه اظهار کرد: شفافیت در بررسی این طرح بسیار مهم است. اما اکنون تصمیم با هیات رئیسه مجلس است که این طرح به چه شکلی و در چه زمانی مورد بررسی قرار گیرد. ما نیز منتظر نظر هیات رئیسه خواهیم ماند. رشیدی‌کوچی تصریح کرد: قطعا دیگر کمیسیونی به معنای گذشته برای بررسی این طرح ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی تشکیل نخواهد شد و اگر هم کمیسیون جدیدی تشکیل شود، برای جمع‌بندی طرح و ارائه گزارش آن برای رسیدگی در صحن مجلس خواهد بود. فرآیندی که در بررسی این طرح در گذشته طی شد دیگر تکرار نمی‌شود.

چرا باید از خوشحالی مردم، ناراحت باشیم؟

رشیدی‌کوچی در گفت‌وگو با «ایلنا» نیز گفت: وقتی ما بازخورد بسیار مثبت بازگشت طرح صیانت به صحن را مشاهده و احساس می‌کنیم که مردم از اینکه قرار است این طرح در صحن بررسی شود نه در یک کمیسیون، واقعا خوشحالند، چرا ما باید این خوشحالی را خراب کنیم و چرا باید از اینکه مردم خوشحال هستند، ناراحت باشیم؟

احتمال اعلام وصول استیضاح وزیر صمت

همچنین به گزارش انتخاب، لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت و معاونان او این هفته در کمیسیون صنایع حاضر شدند و توضیحاتی را پیرامون شرایط فعلی بازار خودرو دادند. او گفت: برداشت اعضای کمیسیون این بود که برنامه‌های وزیر برای ساماندهی و تنظیم بازار ناقص است و نمی‌تواند آن را اصلاح کند. به گفته این نماینده مجلس، با سیاست‌های فعلی وزارت صمت، نمی‌توان بازار خودرو را مدیریت کرد. سیاهکلی گفت: استیضاح وزیر صمت هنوز اعلام وصول نشده، اما به احتمال زیاد تا پایان ماه رمضان در هیات رئیسه مجلس اعلام وصول می‌شود.