شکست رژیم اشغالگر قدس حتمی است حضور رئیس جمهور در مراسم روز قدس

درتهران ابراهیم رئیسی، رئیس‎جمهور ودیگر اعضای هیات دولت دراین مراسم حضور یافتند. سید مجتبی خامنه‌‌‌ای، فرزند رهبر معظم انقلاب نیز روز گذشته درراهپیمایی روزقدس درتهران حضوریافت. فرماندهان نظامی کشور نیز همصدا با ملت بزرگ ایران انزجار خود از صهیونیست‌‌‌ها و حمایت از فلسطین و آزادی قدس شریف را اعلام کردند. ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور نیز در این مراسم با بیان اینکه آینده فلسطین را نوجوانان و جوانان مجاهد رقم خواهند زد، گفت: ما بر اساس وعده خداوند آزادی قدس را حتمی می‌‌‌دانیم و حرکت عظیمی که امروز در قالب راهپیمایی شاهد هستیم نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

  رونمایی از موشک‌های جدید

همزمان با روز جهانی قدس در تهران تعدادی از موشک‌‌‌های نظامی در چهارراه ولیعصر به نمایش گذاشته شد. به گزارش «ایرنا»، موشک «خیبرشکن»؛به عنوان جدیدترین موشک بالستیک ایران با بُرد ۱۴۵۰ کیلومتر که دوربُردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان به شمار می‌رود و موشک «عماد» که آخرین موشک ساخت سازمان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است دراین راهپیمایی به نمایش درآمد. موشک قدر هم از دیگر تسلیحات دفاعی ایران اسلامی است که همزمان با روز قدس در میدان‌‌‌های تهران به نمایش درآمد. ازسوی دیگر به گزارش خبرگزاری‌فارس، نمایشگاه موشک‌‌‌های محور مقاومت از جمله موشک قاسم جهاد اسلامی فلسطین، موشک عیاش۲۵۰حماس و موشک فاتح ۱۱۰ حزب الله لبنان در حاشیه این مراسم به نمایش درآمد. ازسوی دیگر به گزارش جماران، ارتش ایران با انتشار پوستری به مناسبت روز قدس، برای اولین بار از لشکر پهپادهای ارتش به‌ویژه پهپاد کمان-۲۲ که قابلیت اجرای عملیات بر فراز سرزمین‌‌‌های اشغالی فلسطین را دارند رونمایی کرد.

  هشدار فرمانده سپاه به رژیم‌صهیونیستی

سردارحسین سلامی فرمانده سپاه که سخنران پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در روز  جهانی قدس بود گفت: مستکبران جهان رژیم صهیونیستی را در منطقه ایجاد کرده‌اند و این رژیم به زودی از نقشه جهان محو خواهد شد.

به گزارش «ایسنا»، سلامی خطاب به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: فلسطینی‌ها از دست‌های خالی عبور کرده‌اند و مسلح‌اند. مردانش در میانه میدان هستند و اسرائیل در حال فروپاشیدن است. شما شلیک هزاران راکت نیروهای فلسطینی در سیف‌القدس را دیدید. شما مانند اژدها و شیر حزب‌الله را مسلط در شمال سرزمینی که اشغال کردید می‌بینید، محاصره در قلب جهان اسلام را حس می‌کنید و پارگی نظام اجتماعی تان را می‌بینید.  وی افزود: فکر می‌کردید آمریکا تکیه گاه محکمی است او به بیت عنکبوتی تبدیل شده است. اما نظام امنیتی شما که به آن تکیه کردید دیگر محکم نیست. آمریکا از افغانستان و عراق خارج شد و در حاشیه سیاست‌های منطقه است و دیگر نمی‌تواند به شما کمک کند و مانند آمبولانسی است که بعد از اینکه مریض می‌میرد به فریادش می‌‌‌رسد. سلامی گفت: شما می‌دانید ما اهل عمل و واکنش هستیم و پاسخ ما به شما این است که شرایط را برای محو خود فراهم می‌کنید. ما شما را رها نمی‌کنیم منتظر باشید. وی تاکید کرد: اگر کوچک‌ترین عمل جاهلانه ای از شما سر بزند می‌دانید چه بر سرتان خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری‌فارس، وی ادامه داد: دیگر فصل آن وقایع غم انگیز برای فلسطین گذشته است و فلسطین از دست‌‌‌های خالی عبور کرده و مسلح‌اند و مردانش در میانه میدان آماده نبرد هستند و اسرائیل در حال فروپاشیدن است. سردار سلامی در ادامه خطابه‌‌‌هایش به اسرائیل تذکر داد و گفت: سخن را کوتاه می‌کنم و به شما این نکته را می‌گویم که شرارت‌‌‌های خود را خاموش کنید. شما می‌دانید ما اهل عمل و واکنش هستیم. پاسخ‌‌‌های ما دردناک است و شرایط را برای اهداف خود فراهم می‌کنیم.

ازسوی دیگر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسمی که توسط کمیته فلسطینی روز جهانی قدس در غزه برگزار شد، گفت: لانه عنکبوت نمی‌تواند پناهگاهی امن برای عادی‌‌‌سازان باشد. به گفته وی، شکست رژیم اشغال‌گر قدس حتمی و شرایط سقوطش نیز بسیار زیاد است.

  رونمایی از یک عملیات پهپادی در خاک اسرائیل

ازسوی دیگر سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس روزگذشته در حرم مطهر رضوی در سخنرانی پیش از خطبه‌‌‌های نماز جمعه مشهد با بیان اینکه اسرائیل در طول این ۷۰ و چند سال، هیچ وقت نتوانسته یک ملت واحد باشد، گفت: در این سرزمین‌‌‌های اشغالی که به شدت هم سانسور خبری می‌شود تا خیلی از مسائل درونی‌‌‌اش افشا نشود، تبعیض نژادی در اوج خودش است و بالاترین میزان اختلافات طبقاتی را دارد. به‌گزارش «ایسنا»، وی با اشاره به پیشینه تاریخی فلسطین و توطئه‌‌‌های قدرت‌‌‌های شرور دنیا در راستای تشکیل رژیم صهیونیستی، گفت: اگر امام (ره) می‌‌‌فرمایند این غده سرطانی باید حذف شود، دارای منطق است. این سرزمین صاحب دارد و ملت فلسطین صاحبان آن هستند. وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حتی حقایق را به مردم خودش هم نمی‌‌‌گوید، عنوان کرد: چند ماه پیش به این رژیم خبر رسید دو پهپاد ناشناس در حال حرکت به سمت آنان‌اند. ۴۱ هواپیمای جنگی و پهپاد را بلند کردند مردم‌‌‌شان از آنان می‌‌‌پرسیدند این ۴۱ هواپیما و دو پهپاد از کجا آمده است و سران رژیم به دروغ به مردم خودشان می‌‌‌گفتند ما شب گذشته رزمایش داشته‌‌‌ایم‌‌‌.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به پرواز یک هواپیمای حزب‌‌‌الله بر فراز آسمان‌‌‌های رژیم صهیونیستی و عکس‌برداری از بخش‌‌‌های مختلف این رژیم، خطاب به اسرائیل گفت: شما که می‌‌‌گویید اگر پشه‌‌‌ای بجنبد می‌‌‌زنیم، اکنون برای ملت خودتان جوابی ندارید. عقل خود را به کار بیندازید و ببینید که عمر این رژیم در حال پایان است. پس تا خانه‌‌‌هایتان در اروپا و آمریکا گران‌‌‌تر نشده و خانه‌‌‌هایتان در داخل سرزمین‌‌‌های اشغالی بیش از حد ارزان نشده، خانه‌‌‌های خود را بفروشید و به سرزمین اصلی خود برگردید.

 روز قدس همچنان با استحکام تا از بین بردن همه شما ادامه پیدا خواهد کرد و این جبهه مقاومت تا هر روز قوی‌‌‌تر از گذشته شما را نابود نکند، از پا نمی‌‌‌ایستد. این پیام روز قدس است و امیدواریم زمان رسیدن این پیروزی و برگزاری نماز در مسجدالاقصی طولانی نباشد.  همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، وی افزود: ما به‌‌‌عنوان جمهوری اسلامی با جلوداری امام و رهبری رسما اعلام کردیم هر جبهه‌‌‌ای در مقابل این رژیم جنایتکار تشکیل شود، از آن حمایت می‌‌‌کنیم و هر جمعیتی آمادگی مبارزه با این رژیم جنایتکار را داشته باشد، از آن حمایت و پشتیبانی جدی می‌‌‌کنیم .

  زوال رژیم صهیونیستی درنظم جدید جهانی

همچنین به گزارش «ایسنا»، سردار سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در راهپیمایی روز جهانی قدس در اراک گفت: در نظم جدید جهانی قدرت آمریکا رو به افول است و این نظم بین‌المللی، روند افول رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده است.

 آمریکا به‌طور قطع از منطقه خارج می‌شود

همچنین به گزارش «ایرنا»، سردار پاسدار علی بلالی مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موضوع خروج آمریکا از منطقه به یاری خدا به‌طور قطع تحقق پیدا می‌کند. وی افزود: وقتی آمریکای جنایتکار سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را به شهادت رساند در اقدام شجاعانه نیروهای مسلح ما که پایگاه آمریکایی‌ها را هدف قرار دادیم مشخص شد حدود ۱۴۰ جنازه شمارش کردند و آنها به دروغ می‌گفتند اتفاق خاصی رخ نداده چون این ضربه برای آنها بسیار سنگین بود.

  قدرت‌سازی درمقابل تهاجم اطلاعاتی

به گزارش «ایلنا»، حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه نیز به مناسبت روز قدس نیز گفت: دشمنان بدانند هیچ اقدامی علیه امنیت جمهوری اسلامی و ملت عظیم ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و ضربه متقابل را در سرزمین‌های خودشان دریافت می‌کنند. وی با تاکید بر مراقبت اطلاعاتی نسبت به فعالیت دشمنان گفت: ما چشم‌مان را از دشمن بر نمی‌‌‌داریم و آنها را تعقیب می‌‌‌کنیم. ما برای تهاجم اطلاعاتی علیه بدخواهان انقلاب اسلامی و شبکه صهیونیستی، قدرت‌سازی کرده‌‌‌ایم. بدانند هیچ اقدامی علیه امنیت جمهوری اسلامی و ملت عظیم ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و ضربه متقابل را در سرزمین‌‌‌های خودشان دریافت می‌کنند.

  پیام به سران رژیم‌صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری‌فارس، سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم روز قدس گفت: این پیام را در روز قدس به سران رژیم صهیونیستی دارم که این رژیم قطعا ۸۰سالگی خود را نخواهد دید.

  حمایت از هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای

همچنین قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس روز گذشته در۷بند قرائت شد. دربخشی ازاین قطعنامه آمده است: آمریکا و نظام فرعونی، مافیایی و تروریستی حاکم بر این کشور را «دشمن شماره یک» خود دانسته و با محکوم کردن عهدشکنی‌ها و رفتار استکباری و مزورانه کاخ سفید در مواجهه با حقوق برجامی ایران اسلامی ضمن حمایت از هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، لغو همه‌جانبه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی و حصول اطمینان از تمکین آمریکایی‌‌‌ها در قبال آن را تنها راه صیانت از حقوق و منافع ملی قلمداد و هرگونه تخطی و غفلت از آن را مذموم و خلاف ملاحظات راهبردی نظام و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) می‌دانیم. به گزارش «ایسنا»، درادامه این قطعنامه آمده است: به دشمنان این سرزمین هشدار می‌دهیم از هرگونه شیطنت و رویاپردازی برای تضعیف یا تعرض به این حوزه که خط قرمز ایرانیان است، اجتناب ورزند و خود را هدف پاسخ‌های قاطعانه، ویرانگر و پشیمان‌کننده ایران مقتدر قرار ندهند. همچنین مردم روزه‌‌‌دار تهران در مسیر راهپیمایی خود با امضای طوماری ضمن اعلام حمایت از مردم فلسطین، خواستار برخورد با جنایات رژیم صهیونیستی شدند.