آرامش در بازار کامپیوتر با آغاز ماه رمضان

گروه کامپیوتر- بازار کامپیوتر تهران طی هفته گذشته با نوسان مواجه شد و برخلاف پیش‌بینی‌های صورت گرفته با نزدیک شدن به فصل مدارس میزان تقاضای خرید در این بازار افزایش یافت. این در حالی است که افزایش قیمت درهم امارت و پایان مسافرت‌های تابستانی نیز بر این بازار تاثیرگذار بوده‌اند و به گفته فعالان بازار از امروز و با آغاز ماه رمضان این بازار با رکود مواجه می‌شود. به گزارش خبرنگار ما، افزایش میزان خرید اقلام کامپیوتری به‌دلیل افزایش تقاضای کالا از سوی دستگاه‌های دولتی و دانشجویان و دانش‌آموزان صورت گرفته است که در این میان افزایش درهم طی دو هفته گذشته و افزایش جهانی قیمت برخی قطعات این بازار را متلاطم کرده است.

افزایش درهم موجب افزایش برخی قطعات کامپیوتری شده اما در این میان برخی اقلام نیز مانند سی‌پی‌یو کاهش قیمت داشته‌اند.

طبق گفته برخی از فروشندگان، دلیل افزایش رم در بازار طی هفته گذشته افزایش قیمت جهانی رم‌های Kingstone بوده است و از زمانی که این کمپانی اعلام کرده به مدت دو هفته هیچ نوع سفارشی را نمی‌پذیرد، قیمت این قطعه در سایر مارک‌ها نیز افزایش یافته است.یکی دیگر از دلایل رونق بازار طی هفته گذشته پایان مسافرت‌های تابستانی و رسیدگی مسوولان دستگاه‌های دولتی به مناقصه‌های عقب‌افتاده و خرید تجهیزات مورد نیاز آنها است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با شروع ماه رمضان و کاهش میزان ساعت‌های فعالیت در بازار کامپیوتر این بازار با رکود مواجه شود.

به گفته منوچهر آقازاده، مدیرعامل شرکت HST زمان اوج کار در بازار طی ماه رمضان بین ساعت ۱۱ ظهر تا ۲بعدازظهر است و از ساعت ۲ به بعد و با تعطیلی دستگاه‌ها و ادارات دولتی و برخی خصوصی روند فعالیت در بازار نیز نزول می کند.