همزمان ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور نیز روز گذشته پیش از ترک تهران، به مقصد عمان ضمن تاکید بر پیگیری جدی این موضوع از سوی مسوولان امنیتی گفت: تردید ندارم که انتقام خون پاک این شهید بزرگوار از جنایتکاران حتمی است. رئیس‌جمهور همچنین گفت که پیگیری این رخداد اثبات خواهد کرد که بدون تردید دست استکبار جهانی پشت این جنایت دیده می‌شود. حوالی ساعت ۱۶روز یکشنبه در حوالی خیابان مجاهدین اسلام تهران دو موتور‌سوار با شلیک ۵ گلوله یکی از مدافعان حرم به نام سرهنگ پاسدار صیاد خدایی را در هنگامی که قصد ورود به منزل داشت ترور و به شهادت رساندند. بنابر اعلام منابع آگاه ضاربین تحت تعقیب نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرار دارند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل ازیک منبع آگاه، شهیدخدایی در حالی ترور شد که در داخل ماشین خود (پراید سفید) در مقابل منزل مسکونی‌‌‌اش نشسته بود. بر اساس این گزارش همسر وی اولین فردی بود که با پیکر این شهید مدافع حرم روبه‌رو شد. همچنین خودروی شخصی شهید به همراه برخی جزئیات دیگر برای بررسی‌‌‌های بیشتر به نهادهای انتظامی و امنیتی منتقل شده است.

واکنش مقامات ایران

درهمین راستا روز گذشته علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران به دادستان تهران دستور داد که شناسایی و دستگیری عوامل این اقدام جنایتکارانه تسریع شود. به گزارش «ایسنا»، علی صالحی، دادستان تهران نیز در پی دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، شخصا در صحنه جرم حاضر شد و به‌‌‌صورت میدانی در جریان نحوه و چگونگی انجام این اقدام جنایتکارانه قرار گرفت. درواکنشی دیگر سردار رمضان شریف سخنگو و مسوول روابط عمومی کل سپاه در واکنش به جنایت تروریستی عصر روز (یکشنبه) با تاکید بر اینکه اراذل و اوباش و تفاله‌های گروه‌های تروریستی وابسته به استکبار و صهیونیسم جهانی به سزای عمل جنایتکارانه خود خواهند رسید، تاکید کرد: شهادت سردار خدایی عزم پاسداران انقلاب برای دفاع از امنیت، استقلال و منافع ملی و مقابله با دشمنان ملت ایران را مستحکم‌تر می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی را کانون برنامه‌‌‌ریزی برای انجام اقدامات تروریستی در جهان دانست و گفت: ابعاد ترور شهید صیادخدایی در دست بررسی است و نتیجه اعلام می‌شود. مجید میراحمدی دبیر شورای امنیت کشورهم گفت: ترور شهید خدایی به‌‌‌طور قطع توسط رژیم صهیونیستی انجام شده است و جنایتکاران باید آماده سیلی سخت ایران باشند. به گزارش «ایسنا»، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز عملیات تروریستی در تهران، را محکوم کردو افزود: این جنایت ضد انسانی در حالی توسط عوامل تروریستی وابسته به استکبار جهانی صورت می‌گیرد که در کمال تاسف با حمایت و سکوت کشورهای مدعی مقابله با تروریسم همراه است. به گزارش «ایسنا»، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیام‌هایی ترور سرهنگ پاسدار صیاد خدایی را محکوم کردند.

آماده باش رژیم صهیونیستی

درپی واکنش‌های صورت گرفته به این ترور،  به گزارش خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی یعنی مرز فلسطین اشغالی با لبنان و سوریه حالت آماده‌‌‌باش اعلام کرده است. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز از آماده‌‌‌باش ارتش این رژیم خبر داد. همچنین بر اساس گزارش «لبنان دیبیت»، رژیم صهیونیستی سطح هشدار امنیتی را در سفارتخانه‌‌‌هایش در جهان افزایش داده است. همچنین به گزارش نورنیوز در پی شهادت حسن صیاد خدایی رژیم صهیونیستی در تمامی سفارتخانه‌‌‌های خود اعلام آماده‌‌‌باش کرده است. این اقدامات رژیم صهیونیستی، ساعاتی پس از ترور پاسدار مدافع حرم شهید حسن صیاد خدایی در تهران انجام شده است.

بر اساس این گزارش، شبکه عبری زبان نیوز وان، نیز اعلام کرد از دلایل نگرانی اسرائیل آن است که تهران اعلام کرد، این ترور عبور از خط قرمز است و عواقب خاص خود را دارد و جنایتکاران بهای سنگینی بابت آن خواهند پرداخت. اشاره این شبکه عبری زبان به توییت سایت نورنیوزنزدیک به شورای‌عالی امنیت ملی است که روزیکشنبه پس از شهادت سرهنگ پاسدار صیادخدایی، اعلام کرد این اقدام عبور از خط قرمزی است که «معادلات زیادی را تغییر می‌دهد.» درادامه این توییت همچنین تاکید شده است آمران و عاملان این جنایت هزینه سنگینی خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از اقدام تروریستی روز یکشنبه درتهران که به شهادت حسن صیاد خدایی از مدافعان حرم انجامید رسانه‌‌‌ها و برخی افراد در رژیم صهیونیستی ازجمله پایگاه روزنامه عبری‌‌‌زبان معاریو مدعی شده بودند که این ترور احتمالا ارتباطی به مساله هسته‌‌‌ای نداشته باشد و بیشتر به مسائل امنیتی جاری در سوریه مربوط باشد. در همین حال شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل هم مدعی شد فرد ترورشده مسوول انتقال فناوری موشک‌‌‌های پیشرفته و دقیق به حزب‌‌‌الله بوده است. درهمین حال به گزارش «ایرنا»، آیین تشییع شهید صیادخدایی که روز یکشنبه در اقدامی تروریستی به شهادت رسید، از ساعت ۸ صبح امروز از میدان امام حسین (ع) تهران در مسیر خیابان ۱۷ شهریور به سمت میدان شهدا برگزار می‌شود. به گزارش «ایرنا»، مراسم وداع با پیکر مطهر شهید صیاد خدایی نیز روز گذشته ساعت ۱۷ در معراج شهدای تهران برگزار شد.