خط‌ونشان رئیسی

رئیس‌جمهور با بیان اینکه به همه ممیزان و همه بخش‌های مالیاتی اعلام می‌کنم که در این قضیه به اصناف اعتماد کنند، در عین حال تاکید کرد که اخذ مالیات به هر قیمت صحیح نیست، بلکه باید بر اساس قانون باشد.  رئیس‌جمهور با بیان اینکه حسابداری الکترونیک برای رسیدگی به مالیات افراد اقدام صحیحی است که باعث ایجاد شفافیت و بسته شدن راه‌های فرار مالیاتی می‌شود، تاکید کرد: در عین حال به اصناف اعتماد داریم و اجازه نمی‌دهیم به صاحبان کسب‌وکارها اجحاف مالیاتی شود، اما در عین حال اجازه فرار مالیاتی را ‌به خصوص به صاحبان درآمدهای کلان هم نمی‌دهیم و از ایجاد شفافیت حمایت می‌کنیم.

رئیسی تصریح کرد: هر جا مردم احساس و اعتماد کنند که دولت در مسیر تامین منافع آنان گام بر می‌دارد، بیشترین همراهی را با دولت خواهند داشت. در این زمینه نیز قطعا اگر شفاف و صادقانه اقدام شود، خود اتاق‌های اصناف فرار مالیاتی احتمالی را گزارش خواهند داد.

دفاع از اصلاحات اقتصادی

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش، از اصلاحات اقتصادی در کشور دفاع کرد و با بیان اینکه این کار باید پیش از اینها انجام می‌شد، گفت: اصلاحات اقتصادی ضرورت امروز کشور است و دولت اصلاحات اقتصادی و ضرورت قطع دست رانت‌خواران و زمینه‌سازی برای حضور جوانان در عرصه کار و تلاش را با قوت پیگیری می‌کند. وی گفت: در این دولت با کمک مردم اصلاحات اقتصادی را با قوت دنبال می‌کنیم.  به گزارش «ایسنا»، رئیسی همچنین گفت: از مشکلات معیشتی که بعضا برای مردم در شهر و روستا وجود دارد آگاهم. با مردم ارتباط دارم و از شرایط مطلع هستم و از مشکلاتی که افراد به آن مبتلا هستند رنج زیادی می‌برم.

بازدید از زاینده‌رود و تالاب گاوخونی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، ابراهیم رئیسی همچنین در بدو ورود به استان اصفهان، ضمن اشاره به مشکل کم آبی استان، در نخستین بخش از برنامه‌های سفرش به اصفهان، با بالگرد از بخش‌هایی از رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی دیدن کرد.  رئیس‌جمهور همچنین در جمع مردم روستای قلعه‌بالا در حاشیه زاینده‌رود اظهار کرد: برخی پیشنهاد کردند که همزمان با روزهای پرآب زاینده‌رود به اصفهان سفر کنم، اما بنده گفتم اتفاقا در مقطع و زمانی که مسائل مردم حادتر است باید به این استان بروم و از نزدیک مشکلات مردم را ببینم و حرف‌های‌شان را بشنوم. مرام دولت مردمی عبور از کنار مشکلات نیست.  

تشکیل کارگروه بررسی فرونشست زمین

رئیس‌جمهور همچنین در نشست خبری با خبرنگاران در این استان، به موضوع فرونشست زمین در استان اشاره و اظهار کرد: قرار شد برای پیگیری این موضوع با فوریت کارگروهی از کارشناسان تشکیل شده و ضمن شناسایی علل وقوع این پدیده، راهکارهای مقابله با آن تهیه شود تا نگرانی‌ها در این زمینه رفع شوند.

تاکید بر ساخت هواپیمای مسافربری

رئیسی در ادامه سفرش به اصفهان، در بازدید از شرکت هسای وزارت دفاع تصریح کرد: این استان همیشه قطب کشاورزی، صنعت و گردشگری بوده است. امروز می‌خواهم بگویم که یکی از قطب‌های مهم علم و فناوری و تحقیقات در کشور هم استان اصفهان است. حتما به زودی باید هواپیمای مسافربری حداقل با ۷۲ سرنشین به دست توانای عزیزان‌مان در شرکت هواپیماسازی ساخته شود.

مدیرانی که نگاه تحولی ندارند، کنار بروند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیسی در شورای اداری استان اصفهان نیز با تاکید بر رویکرد تحول‌گرایانه دولت سیزدهم در اداره کشور، تاکید کرد: نخستین شرط این تحول، تغییر در روش مدیریت است. رئیس‌جمهور با ابراز ناخرسندی از حادثه متروپل آبادان و قطار مشهد– یزد، خطاب به مدیران گفت: پیش‌بینی‌های دقیق انجام دهید و بر کار کارشناسان نظارت کنید، نگویید اعتماد داشتیم. در این دوره انتظار مردم این است که مدیران نگاه تحولی داشته باشند، اگر مدیری نگاه تحولی ندارد حتما او را کنار بگذارید. دولت مردمی بر سر کار مردم با احدی تعارف ندارد.

تطهیر رژیم ستم‌شاهی

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز برخی به دنبال تطهیر رژیم ستم‌شاهی هستند، یادآور شد که این رژیم رژیمی است که به مردم ظلم کرد و پای آمریکا و رژیم صهیونیستی را به این کشور رساند.  رئیس‌جمهور در ادامه برنامه سفرش به اصفهان، با حضور در بیت آیت‌الله محمدعلی ناصری، با این استاد برجسته اخلاق دیدار و گفت‌وگو کرد. در همین حال قرار است امروز رئیس‌جمهور به شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک سفر کند.