به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیسی اقدامات و تلاش‌‌های ‌‌پزشکان و پرستاران در مواجهه با همه‌‌گیری کرونا را از دیگر مصادیق امیدآفرینی در جامعه دانست و افزود: کادر درمان به ویژه شهدای سلامت در شرایط بسیار سخت همه‌‌گیری کرونا که زندگی همه مردم را تحت‌الشعاع خود قرار داده و نگرانی‌‌هایی را برای خانواده‌ها به وجود آورده بود، با جان‌فشانی و از خودگذشتگی با وجود همه کمبودها در عرصه خدمت‌رسانی میدان‌داری کردند و زمینه بازگشت امید و نشاط به جامعه را فراهم کردند.

رئیسی تاکید کرد: وضعیت کنونی که فوتی‌‌های ناشی از کرونا تک رقمی و در برخی روزها صفر شده و نیز میزان بسیار پایین ابتلا که امکان بازگشایی در صنوف مختلف و ایجاد شور و نشاط در کشور را فراهم کرده، پس از لطف خدا، ‌‌ثمره همراهی مردم و خصوصا تلاش‌‌ها و اقدامات جامعه پزشکی و پرستاری است و بنده در ماه‌های گذشته در تهران و برخی شهرها با حضور در بیمارستان‌‌ها و مراکز درمانی از نزدیک شاهد این مجاهدت‌ها و فداکاری‌‌ها بوده‌‌ام و قدردان ایشان هستم.

پیش از این بیان نقل قولی از رئیس دانشگاه علوم‌‌پزشکی گیلان توسط رئیس‌‌جمهور با واکنش‌‌های منفی زیادی از سوی جامعه پزشکی روبه‌رو شده بود. در ویدئویی که از صحبت‌های ابراهیم رئیسی منتشر شده، او می‌گوید: «به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان زنگ زدم، تلفنی خسته نباشید بگویم، به من گفت فلانی! اتفاقی افتاده از خود موضوع کرونا مهم‌تر؛ چهره‌های بسیجی و جهادی و انقلابی‌(در ایام‌‌ کرونا) به بیمارستان‌‌ها رفته‌‌اند و به پزشکان و پرستاران یاد می‌دهند چگونه باید برای مردم کار کرد. من خودم وقتی رفتم کنار خانواده‌های داغدار، دیدم طلبه‌های ما هستند و تنها دل خانواده‌ها را حضور آنها آرام می‌‌کند.»