تولید لوازم خانگی در نیمه نخست امسال حدود ۱۰ تا ۱۵درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

حبیب‌ا... انصاری، دبیر کل شورای صنایع گاز و لوازم خانگی، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: تاکنون دستور‌العملی که باعث کاهش قاچاق لوازم خانگی شده باشد، اعلام نشده ولی تصمیم قاطعی برای این کار وجود دارد که این مساله در نشست مشترک تولیدکنندگان لوازم خانگی و مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز مطرح و پیگیری شده است.

وی افزایش کیفیت تولیدات داخل را راهی برای مبارزه با قاچاق و کاهش تمایل مصرف‌کنندگان ایرانی به خرید محصولات قاچاق عنوان کرد و گفت: باید با قاچاق کالا برخورد قانونی انجام شود که بالا بردن جرایم یکی از آنها است.

وی همچنین خواستار کاهش زمان رسیدگی به پرونده قاچاقچیان شد و گفت: تولید محصول با کیفیت و قیمت مناسب نیازمند وجود شرایطی مناسب است و هرچه سطح کیفیت و خدمات پس از فروش در حد مطلوب‌تری باشد، خریداران بیشتری را جذب خواهد کرد.

انصاری، برخورداری تولیدکنندگان ایرانی از تکنولوژی روز دنیا و مشارکت آنها با سازندگان خارجی را یکی از ملزومات دستیابی به رونق بازار تولیدات داخل و رشد صادرات دانست و تصریح کرد: تاکنون اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته که برگزاری ۶۶ دوره آموزشی تخصصی در جهت افزایش ساختار کیفی تولید و توجه به کسب استانداردهای بین‌المللی از آن جمله‌اند و همین امر باعث شده که مشابهی برای برخی کالاهای تولید داخل مانند بخاری گازی، آبگرمکن و کولر آبی در بازار وجود نداشته باشد.