سماجت مرد ۵۷ ساله برای ازدواج با مادر زن دو باجناق به مرگش منتهی شد. عوامل انتظامی رشت در پی کسب خبری مبنی بر درگیری چند تن در خیابان معلم این شهرستان بلافاصله به موقعیت مورد‌نظر عزیمت کرده و پی بردند که شخصی به نام «عباس» ۵۷ ساله با فرد دیگری به نام «رضا» درگیر شده، به طوری که آثار جراحت بر روی صورت و دستش مشهود است.

بنا بر این گزارش، در حالی که ماموران قصد انتقال مرد ۵۷‌ساله به بیمارستان را داشتند با کشیدن اسلحه کلت کمری و شلیک یک تیر‌هوایی از سوی وی مواجه شدند. در این میان، عوامل انتظامی کلانتری ۲۲ رشت توانستند با آرایش پلیسی و هشدار به فرد مذکور که اسلحه را بیاندازد و تسلیم شود و با توجه به این که «رضا» ضربه‌ای با میله به سرش وارد کرده بود، تعادل حرکتی نداشت، از این رو در فرصتی مناسب موفق به دستگیری نامبرده شده و با خلع سلاح کردنش، یک قبضه اسلحه کلت کمری به همراه ۴ فشنگ ضبط کردند.

بر این اساس، ماموران انتظامی شهرستان رشت بلافاصله با تشکیل تیم تحقیقاتی، جست‌وجوی خود جهت شناسایی «رضا» و دیگر عاملان این حادثه را آغاز کردند و موفق شدند، وی را به همراه همدستش که باجناقش بود، دستگیر کنند. در تحقیقات اولیه پلیس، علت و انگیزه درگیری منجر به فوت، اصرار متوفی به ازدواج با مادرزن باجناق‌ها بوده است که در پی مخالفت از سوی این خانواده درگیر شده بود.