کیهان در یادداشت «اختلاس در کف خیابان» خطاب به کسانی که می‌گویند به جای برخورد با بی‌حجابی اول با مقوله فساد برخورد کنند، نوشت: «در سال‌های اخیر همه به چشم دیده‌اند عزم جدی در تشکیل محاکم مبارزه با فساد اقتصادی و حتی تشکیل شعب ویژه در این خصوص بوده است و بارها شاهد شناسایی، تشکیل پرونده، برپایی دادگاه‌های علنی و در نهایت صدور احکام مختلف قضایی در برخورد با مفسدان و فرصت‌طلبان پرونده‌های کلان اقتصادی بوده‌ایم... نکته دیگر این است که اساسا چرا باید به بهانه یک اولویت‌بندی غیر مستند و موهوم، برخورد با یک سری از تخلفات و آسیب‌ها تعطیل یا معطل شود؟» همشهری بخش عمده صفحه یک خود را به خواهر علی کریمی اختصاص داده که چند روزی است موضوع حضور او در زندان خبرساز شده است. در «رسوایی جادوگر» که همراه با کاریکاتوری از کریمی سوار بر جارو است، مهدویان، مدیرمسوول روزنامه، یادداشتی نوشته که بیشتر هشدار است به کسانی که سخنان کسانی مانند کریمی، پدر مهسا امینی، مادر کیان پیرفلک، حامد اسماعیلیون را باور کرده‌اند.

فرهیختگان در گزارشی که به موضوع پرونده اوقاف قزوین و حسینیه امینی‌ها که به یکی از بستگان رئیس اوقاف واگذار شده، پرداخت و نوشت: «سازمان بازرسی به صورت شفاف و عمومی بسیاری از پرونده‌هایی را که با نظارت و کنکاش مورد بررسی قرار داده و حالا اطلاعات خوبی از آنها دارد به صورت عمومی منتشر نمی‌کند تا مردم بدانند در سازمان‌ها و نهادهای مختلف کشور چه می‌گذرد؟» فرشاد مومنی، اقتصاددان، در گفت‌وگو با هم‌میهن، در «ناگفته‌های دهه۶۰» گفت: «در تبلیغات می‌گویند دولت مهندس موسوی کوپنیستی و کمونیستی بود. در حالی که می‌بینید دولت برای اجرای سیستم توزیع عادلانه ارزاق، یک مغازه جدید ایجاد نکرد. سمت و سوی سیاست ارزی دولت در آن زمان این بود کشوری که در شرایط جنگی است، ساختار اقتصاد تک‌محصولی دارد و جمعیت به‌شدت در حال رشد است، شما دائما با فزونی وحشتناک تقاضا نسبت به عرضه ارز روبه‌رو هستید. کار بزرگی که انجام شد این بود که اجازه فعالیت سوداگرانه روی نیازهای معیشتی مردم و نیازهای تولیدکنندگان داده نشد. یعنی یک ارز با قیمت ثابت را در کل سال‌های جنگ برای پشتیبانی از تولیدکنندگان و عامه مردم در دستور کار قرار دادند.»

جمهوری اسلامی در انتقاد از ستاد اقامه نماز که درخواست بودجه کرده، نوشت: «رئیس ستاد اقامه نماز در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار بازنگری در آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز، ایجاد ساختار سازمانی برای ترویج و توسعه فرهنگ نماز در دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و در نظر گرفتن طرح و بودجه برای کار‌های فرهنگی در تمامی وزارتخانه‌ها شد... چرا کار جمهوری اسلامی به جایی رسیده که باید با بودجه دولتی، مردم را به خواندن نماز و انجام عبادات ترغیب و تشویق کند؟... فلسفه وجودی نظام جمهوری اسلامی ایجاب می‌کند مردم را با عمل خود به سوی دینداری که خواندن نماز و انجام سایر عبادات از اقتضائات آن است ببرد و نیازی به اختصاص بودجه و تبلیغات دولتی برای پایبند شدن مردم به عبادت خدا وجود نداشته باشد. »