معاون تحول و نوسازی اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور از کاهش ۵۳ درصدی پدیده رشوه و ۴/۷۱ درصدی پارتی‌بازی در ادارات خبر داد.

احمد بزرگیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با اشاره به نظر‌سنجی انجام شده از مردم در مورد عملکرد کارمندان دولتی گفت: از ۱۰ سال پیش نظرسنجی گسترده از مردم نسبت به عملکرد دستگاه‌ها انجام شده که از سال ۸۰ تا ۹۰ که نتیجه نظرسنجی گرفته شده، رضایت مردم از ۶۴ به ۴/۷۶ درصد رسیده است. وی افزود: این نظرسنجی در یک جامعه آماری ۱۰۰ هزار نفری در کشور انجام شده و برای سال ۹۰ جامعه آماری ۳۰۶ هزار نفری در ۲۹ استان کشور نظرسنجی خواهد شد.

معاون تحول و نوسازی اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهوردر مورد بحث پدیده رشوه در ادارات گفت: مبالغی با عنوان رشوه یا حق حساب که بیش از تعرفه خدمات دولتی از مردم دریافت می‌شود، ظرف ۱۰ سال از شاخص ۷/۱۳ به ۶ کاهش یافته که کاهش بیش از ۵۳ درصدی در این زمینه را نشان می‌دهد و این هفت پله ارتقا به معنای بهبود وضعیت در ادارات است، گرچه حتی یک مورد از این پدیده نیز پذیرفتنی نیست و ما ناراضی هستیم، اما جریان به سمت بهتر شدن اوضاع در ادارات پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: وجود ۶ درصد از رشوه هم برای نظام اداری در کشور اسلامی زیبنده نیست و آرزوی ما این است که این پدیده به صفر برسد، اما تلاش در جهت کاهش آن انجام می‌شود و متناسب با آن نظارت کافی و تجهیزات و نرم‌افزار لازم در اختیار ادارات قرار می‌گیرد.

بزرگیان تاکید کرد: معاونت توسعه به دنبال این است که شرایطی فراهم شود که در قالب دولت الکترونیک سر و کار مردم با کارمندان دولت به حداقل کاهش یافته و مواردی مانند پارتی‌بازی یا اخذ مبالغی بیش از تعرفه جلوگیری شود و با ارائه خدمات الکترونیک این موارد به سمت بهتر شدن حرکت می‌کند.