مقامات آمریکایی از افزایش عملیات‌های جاسوسی آمریکا درباره نیروگاه بوشهر خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال ضمن طرح ادعا درباره امنیت پلوتونیوم در نیروگاه بوشهر فاش کرد که آمریکا فعالیت‌های جاسوسی از رآکتور بوشهر را تشدید کرده است. این روزنامه گزارش داد: مقامات آمریکا اعلام کردند که به دلیل افزایش نگرانی‌ها درباره امنیت پلوتونیوم قابل استفاده در تسلیحات هسته‌ای پس از آنکه تهران به طور غیرمنتظره میله‌های سوختی تاسیسات بوشهر را در ماه اکتبر خارج کرد، آمریکا عملیات‌های جاسوسی درباره رآکتور هسته‌ای بوشهر را در دو ماه گذشته افزایش داده است.

بنابراین گزارش افزایش نظارت آمریکا بر بوشهر در سواحل جنوب غربی ایران با عملیات‌های ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در خلیج‌فارس همراه بوده است. مقامات آمریکایی گفتند که این تلاش به رهگیری هوایی تصاویر بصری و ارتباطات شنیداری مربوط به مجموعه رآکتور منجر شده است.

در پی اعلام خبر خروج سوخت از قلب رآکتور بوشهر در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، مقامات و رسانه‌های غربی سعی کردند با انتشار گزارش‌هایی این اقدام را غیرمنتظره و غیرمعمول نشان داده و به ابراز نگرانی درباره آن بپردازند، این در حالی است که مقامات کشورمان تاکید کردند که خروج سوخت از این رآکتور طبق برنامه انجام گرفته است.