فرمانده نیروی انتظامی از روند رو به رشد جرائم در اثر افزایش قیمت‌ها خبر داد. سردار احمدی مقدم در این باره تصریح کرد: نوسانات اقتصادی و افزایش قیمت‌ها از اوایل ماه مهر و آبان باعث افزایش ثبت وقوع جرائم کوچک و خرد در نیروی انتظامی شده‌است. وقتی فاز اول هدفمندی یارانه‌ها آغاز و یارانه‌ها پرداخت شدند ما شاهد افول این نوع جرائم بودیم، اما این افزایش قیمت‌های اخیر موجب افزایش سرقت در حوزه خرد شده است. به گزارش ایسنا، وی در حاشیه همایش روسای پلیس امنیت اخلاقی همچنین درباره پرونده‌های مورد رسیدگی در امنیت‌اخلاقی گفت: از نظر کثرت کار جمع‌آوری تجهیزات دریافت از ماهواره و امنیت اخلاقی در سطح ظاهری جامعه بخش زیادی از ماموریت ماموران این یگان را به خود اختصاص می‌دهد، اما بیشتر این ماموریت‌ها در مرحله اخطار و تذکر می‌ماند. احمدی مقدم با بیان اینکه در مساله بدپوششی برای ۹۴ درصد از ماموریت‌ها پرونده قضایی تشکیل نمی‌شوند و با تذکر یا اخطار برطرف می‌شود، گفت: تنها ۶ درصد از این تذکرها در بحث بدپوششی منجر به ایجاد پرونده می‌شود.

وی افزود: برخورد با مزاحمان خیابانی، زنان خیابانی، باندهای توزیع و تولید مشروبات‌الکلی، باندهای فساد و اغفال دختران و زنان و سگ‌گردانی از دیگر موضوعات مورد رسیدگی ماموران پلیس امنیت اخلاقی ناجا است.

احمدی‌مقدم افزود: برخی انتقادات به گشت‌های ارشاد، انتقاد به شیوه و روش نبود بلکه انتقاد به خود مقوله ارشاد است. وی با بیان اینکه منتقدان سه دسته هستند، گفت: برخی دلسوزانه انتقاد می‌کنند که این موجب شکوفایی حرکت می‌شود، اما در مواردی نیز دیده می‌شود منتقدانی اصل کار را قبول ندارند و تنها به دنبال بهانه هستند و گاهی نیز افرادی هستند که کلا مخالف هستند و مخالفت خود را نیز آشکارا مطرح می‌کنند که باید گفت این دسته آخر روشن‌تر عمل می‌کنند.

در گشت ارشاد شل‌کن سفت‌کن نداریم

فرمانده ناجا با بیان اینکه در بحث امنیت اخلاقی همواره توقع است که در شرایط مختلف ما شل کن سفت کن داشته باشیم به انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: اگر در جایی گشت ارشاد حضور نداشته باشد به انتخابات نسبت می‌دهند و می‌گویند پلیس دیگر کاری ندارد و بنابراین یک تجری در برخی افراد هتاک ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس امنیت اخلاقی در بحث گشت ارشاد باید از نوسانات و فراز و فرودها گذر کند، گفت: این پلیس باید در یک خط مستقیم حرکت کرده و موسمی عمل نکند.

احمدی‌مقدم اضافه کرد: برخی عنوان می‌کنند که فعالیت گشت‌ارشاد در برخی مواقع مصلحت نیست، اما نباید این مصلحت‌ها تاثیری در مبارزه با فساد داشته باشد، چرا که اجرای قانون مصلحت نمی‌شناسد.

جمع‌آوری زنان خیابانی یک هفته کار دارد

احمدی‌مقدم همچنین با بیان اینکه جمع‌کردن زنان خیابانی یک هفته کار دارد گفت: اما مساله اینجا است که ما این زنان را به کجا ببریم و برای اشتغال این افراد و ادامه زندگی آنان چه تدابیری اندیشیده شده است؟

وی گفت: این زنان اگر از رفتار زشت خود توبه کنند با این حال کسی به آنان کار نمی‌دهد و باید در این زمینه نهادهای دیگر فعالیت کنند و همه اینها وظیفه نیروی انتظامی نیست.