تداوم مخالفت با تجزیه صمت در دولت

این در حالی است که پیش از این نمایندگان در راهروهای مجلس خبر از اختلاف در دولت بر سر تفکیک صمت می‌دادند؛ خبری که در نهایت منجر به امضای نامه مسکوت ماندن این لایحه از سوی ۳۰ نماینده مجلس شد. در حال حاضر این نامه در کمیسیون اجتماعی است، اما به دلیل مخالفت دولت در دستور کار قرار نگرفته و آن‌طور که ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفته رئیس‌جمهور از وی خواسته است تا به دلیل ضرورت‌های موجود، روند بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس تسریع شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، در خصوص نامه مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: اختلافی در خصوص تفکیک وزارت صمت در دولت وجود دارد و بخشی از دولت مخالف و بخشی موافق تشکیل وزارت بازرگانی است. وحدت رویه‌ای در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی در دولت وجود ندارد. او در خصوص سرنوشت نامه مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزرات بازرگانی، تاکید کرد: نامه مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون اجتماعی است و در دستور کار قرار نگرفته است. شنیدم که عمده وزرای اقتصادی مخالف تفکیک وزارت صمت هستند، اما برخی از وزرایی که در این حوزه نیستند، اما در دولت رای دارند، موافق این تفکیک هستند.

این نماینده مجلس از سرنوشت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: ما برای مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به مدت ۶ ماه امضا جمع کردیم و همچنین پیشنهاد برداشتن فوریت این لایحه را دادیم، اما این موضوع چون لایحه است رضایت دولت را می‌خواست و دولت اجازه نداد که این لایحه مسکوت بماند. حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: دولت با مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی موافق نیست. بنابراین سرنوشت این لایحه هنوز نا‌مشخص است.