به گزارش مهر، این مقام مسوول امنیتی افزود: صنایع موشکی وزارت دفاع علاوه بر تولید قدرت نظامی و دفاعی قابل ملاحظه برای کشور، بستر مناسبی برای به دام انداختن شبکه‌های پیچیده جاسوسی و نفوذ و وارد کردن ضربات اساسی به ظرفیت‌های اطلاعاتی سرویس‌های حریف نیز بوده است. وی خاطرنشان کرد: با عنایت حضرت ولی‌عصر‌(عج) طی ماه‌های گذشته شبکه‌ای کاملا حرفه‌ای و کار‌آزموده که قصد داشت با همکاری برخی عوامل نفوذی قطعات معیوب و تجهیز شده را برای به‌کارگیری در تولید موشک‌های پیشرفته در صنایع موشکی وزارت دفاع به چرخه تولید وارد کند، در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان‌(ع) در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع گرفتار و متلاشی شد.

این مقام مسوول اظهار کرد: این شبکه با هدایت مستقیم سازمان موساد قصد داشت با فروش قطعه تجهیز شده، موشک‌های تولید شده را به ابزاری انفجاری برای ضربه زدن به خطوط صنعتی و کارکنان شاغل در این حوزه تبدیل کند. وی تصریح کرد: با وجود برنامه بسیار پیچیده دشمن صهیونیستی، با عنایت پروردگار و تلاش بی‌وقفه سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع این اقدام دشمن صهیونیستی از همان ابتدا تحت رصد اطلاعاتی و عملیاتی قرار گرفت و با دستگیری عوامل آن به‌طور کامل خنثی شد.

این مقام مسوول افزود: با اجرای این پروژه کاملا موفق کلیه مسیرها و فعالیت‌های موساد برای تامین و انتقال قطعه مورد نظر آنان به همراه افسران خارجی و عوامل داخلی آنان شناسایی و در چتر اطلاعاتی قرار گرفتند. وی با اشاره به پیچیدگی و ابعاد فنی این پروژه اظهار کرد: دشمن صهیونیستی تا چندی قبل کاملا مطمئن بود که طرح خرابکاری صنعتی و انتقال قطعات معیوب به صنایع موشکی وزارت دفاع با موفقیت اجرا شده، اما پس از وارد شدن ضربه اخیر به شبکه خرابکاری فوق از عمق شکستی که در جریان این عملیات متحمل شده همچنان در شوک است. درهمین حال سردار طلایی‌نیک، معاون وزیر و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اگر این خرابکاری اتفاق می‌افتاد چیزی در حدود ۱۹ میلیون دلار برای ما هزینه ایجاد می‌کرد که ما این را تبدیل به فرصت کردیم، ولی برآورد دقیقی نداریم دشمن چقدر هزینه کرده است.

به گزارش مهر، وی در گفت‌وگویی با برنامه ویژه خبری اظهار کرد: سال ۱۳۹۳، ۹سال قبل دوستان داشتند روی یک شبکه‌ دشمن کار می‌کردند، در فرآیند این شناسایی این شبکه که در داخل و خارج کشور مرتبط بود، متوجه می‌شوند که یک تمرکز اطلاعاتی توسط موساد سرویس رژیم صهیونیستی روی برخی از موضوعات در داخل صنعت دفاعی وجود دارد، از جمله همین کانکتوری که مطرح شد و در سال ۱۳۹۵ علائم و اطلاعات اولیه را می‌توانند به‌دست بیاورند ما سه دوره را پشت سر گذاشتیم، تا امروز این خبر مهم اعلام شد که در واقع در این فرآیند چند ساله این بزرگ‌ترین خرابکاری صنعتی خنثی شده است. به گزارش تسنیم، سخنگوی وزارت دفاع همچنین اعلام کرد فردی که پروژه خرابکاری موساد در وزارت دفاع را لو داد فردی غیرنظامی و از شرکت‌های تهیه قطعات است.