بر این اساس وزیر پیشنهادی با همراهی، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات، محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو و محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس حاضر شد. در این جلسه پس از استماع نظر مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی، صلاحیت هاشمی به رای گذاشته شد و در نهایت نمایندگان مجلس با ۱۶۷ رای موافق، ۵۷ رای مخالف، ۱۲ رای ممتنع و یک رای باطله از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر، به کیومرث هاشمی اعتماد کردند.

مخالفان وزیر چه گفتند؟

در جلسه علنی روز گذشته مجلس، پس از قرائت گزارش کمیسیون فرهنگی و اعلام موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی، مهرداد گودرزوند‌چگینی، نماینده رودبار و نایب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس به عنوان نخستین مخالف گفت: اگر وزارت ورزش و جوانان به درستی هدایت شود و وزیر بتواند آن را به خوبی اداره کند، می‌تواند نقش کلیدی در جذب اعتماد جوانان و حل مشکلات حوزه ورزش و جوانان داشته باشد. او تاکید کرد: در هیچ کدام از برنامه‌های وزیر پیشنهادی موضوع ورزش و جوانان دیده نمی‌شود. آقای هاشمی۳۰ سال در مناصب کلیدی ورزش و جوانان بوده و در حوزه تصمیم‌سازی ورزش حضور داشته است. ایشان بگوید چه خروجی برای ورزش و جوانان داشته‌اند. در ادامه گودرزوند بخشی از وقت خود را به علیرضا ورناصری، نماینده مسجد سلیمان در مجلس داد. ورناصری در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌های هاشمی برای تصدی این وزارتخانه، گفت: شفافیت مالی در حوزه ورزش به ویژه در میان باشگاه‌های ورزشی اهمیت بالایی دارد و دسترسی همگان به اطلاعات حوزه ورزش می‌تواند به شفافیت منجر شود، اما شما چه امکانی را برای دسترسی همگان فراهم کردید؟ چرا باید در سیستم جوانان و ورزش کشور، شاهد تعارض منافع باشیم. او خاطرنشان کرد: برنامه شما برای اجرای سند راهبردی وزارت ورزش و جوانان چیست؟ چرا برای رفع تعلیق فدراسیون‌های ورزشی برنامه‌ای دیده نشده است؟ علی موسوی، نماینده ملکان که به عنوان سومین مخالف وزیر پیشنهادی باید سخنرانی می‌کرد، اما در ابتدا به بیان مطالبات از وزارت ورزش و جوانان و به نوعی موافقت با وزیر پرداخت و همین امر موجب اعتراض یک نماینده مجلس شد که اعلام می‌کرد مخالف صحبت می‌کنی یا موافق؟! این نماینده مجلس در پایان اظهار کرد که مخالفت و موافقت را به همکاران می‌سپارم.

دلیل موافقت با وزیر پیشنهادی چه بود؟

زهره الهیان، نماینده تهران در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به سابقه هاشمی گفت: ایشان مدیری خوش‌سابقه با سابقه حضور در حوزه مدیریت ورزشی در سطوح مختلف است و از همه مهم‌تر ایشان یک مدیر بسیجی و انقلابی است. امیدواریم با حضور ایشان در جایگاه وزارت ورزش و جوانان آیین‌نامه متعالی ورزش به اجرا درآمده و در کنار رویکرد فنی و تخصصی برنامه‌های هویت‌بخشی به ویژه هویت دینی و انقلابی برای ورزشکاران مورد توجه قرار گیرد. او از بی‌توجهی به بخش جوانان انتقاد کرد و ادامه داد: حضور نیروهای جوان و انقلابی در کنار وزیر ورزش و جوانان یک ضرورت است، اما متاسفانه در طول سالیان مختلف وزیر ورزش و جوانان همواره روی موضوع ورزش متمرکز بوده و بخش جوانان با چالش‌هایی مواجه بوده است که امیدواریم این موضوع در دوره اخیر مورد توجه جدی قرار گیرد. الهیان بخشی از وقت خود را به سارا فلاحی، نماینده ایلام در مجلس داد. فلاحی با انتقاد از حضور مدیران غیرتخصصی در گلوگاه‌های حساس گفت: وقتی ما مدیران را که نمی‌دانند و نمی‌توانند را به بدنه مدیریت تزریق می‌کنیم، از بمباران اتمی این کشور بدتر است. چالش دیگر ما در حوزه توسعه و پیشرفت، تزریق مدیران آسانسوری است، مدیرانی که یا حاصل خوردن تقّی سیاسی به توقّی اقتصادی هستند یا محصول ستادهای انتخاباتی. به عنوان پادوهای انتخاباتی در اردوگاه‌های پیروز قرار گرفتند و حاصل معاملات سیاسی هستند. آنها خودشان بالا می‌روند، اما جامعه را به بلای عقب‌افتادگی گرفتار می‌کنند.

 او تاکید کرد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نه مدیر غیرتخصصی است و نه مدیر آسانسوری. ایشان تمام مراحل را پلکانی طی کرده است، از ورزش فهم دارد، می‌داند ورزش چه جایگاه مهمی در توسعه کشور دارد. می‌داند ورزش صرفا مربوط به حوزه ذهن و جسم نیست، بلکه ورزش ربط بسیاری با سیاست، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ دارد.  در ادامه احد آزادی‌خواه، نماینده ملایر، در قامت موافق وزیر تاکید کرد: همکاران مخالف این سوال را مطرح کردند که آقای هاشمی برای ورزش بانوان چه برنامه‌ای ارائه داده است، اجازه دهید این سوال را من پاسخ دهم، لازم به تاکید است که آقای هاشمی یک برنامه مدون و مشخصی را در این حوزه ارائه کرده است و انصافا برنامه‌های ایشان در حوزه ورزش قهرمانی، حرفه‌ای و روستایی قابل دفاع است.

او به رزومه وزیر پیشنهادی اشاره کرد و افزود: وزیر پیشنهادی از کارشناس اداره تربیت‌بدنی شهرستان ملایر قهرمان تا پست‌های کلیدی در عرصه ملی و استانی همچون رئیس کمیته ملی المپیک، معاونت آموزش‌وپرورش و نماینده جمهوری اسلامی ایران در یونسکو را در رزومه خود دارد. ایشان با انبوهی از تجربه آمده با این اوصاف امید است مشکلات انبوه حوزه ورزش و جوانان را کاهش دهد. همچنین محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس در حمایت از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اظهار کرد: در آستانه رقابت‌های آسیایی قرار داریم و زیبنده ورزش کشور نیست که وزیر ورزش نداشته باشیم. متاسفانه طی سال‌های گذشته بی‌توجهی به حوزه ورزش صورت گرفته و امروز که رئیس‌جمهور فردی را از جنس ورزش معرفی کرده است، همگان باید از این اتفاق خوشحال باشیم؛ چرا که اهالی ورزش از این انتخاب خوشحال هستند. او ادامه داد: امروز حال ورزش خوب نیست. ورزشی که می‌تواند منجر به نشاط اجتماعی شود به دلیل بی‌تدبیری و سوءمدیریت به پاشنه آشیل کشور تبدیل شده است، بی‌عدالتی، تبعیض و فساد در ورزش بیداد می‌کند، ما نباید فقط این درخواست را از وزیر داشته باشیم که برای ساخت یک زمین ورزشی یا سالن اقدامی صورت گیرد، بلکه دغدغه ورزش باید از مجلس با نگاه به اهداف عالی این حوزه صورت گیرد.

دفاعیات وزیر پیشنهادی

در ادامه جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دفاع از خود گفت: مردم ولی‌نعمت ما هستند و امروز زمان کار و عمل جهادی و بی‌وقفه است. با توفیق خدمت ۳۰ ساله در سطوح مختلف ورزشی این امر باعث شده به شناخت عمیقی از ساختارهای حوزه ورزش و جوانان برسم و امروز انگیزه و شناخت لازم برای حرکت پرشتاب به سوی حل مشکلات حوزه ورزش و جوانان وجود دارد. او مهم‌ترین رسالت وزارت ورزش را آبیاری نهال امید در دل جوانان دانست و تاکید کرد: شورای عالی جوانان با حضور رئیس‌جمهور و تشکیل جلسات حوزه جوانان در سطوح مختلف ملی، استانی و منطقه‌ای با مشارکت دستگاه‌های مختلف از ضروریات حوزه جوانان است که در رئوس برنامه‌ها قرار دارد. وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: اتخاذ سیاست‌هایی برای حمایت از ازدواج جوانان و استفاده از ظرفیت قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دستور کار قرار دارد. ترویج ازدواج آسان جوانان و تقویت مشاوران ازدواج و خانواده با رویکرد اسلامی مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای تسهیل ازدواج جوانان در دستور کار قرار دارد.

امیدواریم با همکاری نمایندگان شاهد تصویب احکامی ظرفیت‌ساز در برنامه هفتم توسعه باشیم که در کنار برنامه محوری و عمل‌گرایی به تحقق هرچه بهتر اهداف حوزه ورزش و جوانان کمک می‌کند. او ادامه داد: امروز یکی از میدان‌هایی که به عنوان جنگ نرم دشمن روی آن دست گذاشته است میدان ورزش است. سرمایه‌گذاری سنگینی انجام شده تا با اثرگذاری بر این میدان و تحمیل ارزش‌های غربی و تلاش برای مرزبندی خودی‌ها و غیرخودی‌ها روی جوانان ما از این حوزه تاثیر بگذارد، اما آن روی دیگر سکه نیز قهرمانان ما هستند که در میادین بین‌المللی حضور پیدا کرده و برای کشور با عزت افتخارآفرینی می‌کنند. حضور دختران و بانوان ما با حجاب اسلامی در میادین بین‌المللی نشانگر عزت زن مسلمان ایرانی است. قهرمان بدون اخلاق و معنویت برای نظام جمهوری اسلامی فاقد اعتبار است. هاشمی خطاب به نمایندگان تصریح کرد: اطمینان می‌دهم این وزارتخانه در اجرای همه وظایف مسوولیت‌پذیر باشد. انتظار حداکثری نیز ایجاد رضایت قلبی در جوانان است. همچنین اعلام می‌کنم که در تمام بخش‌های ورزشی و امور جوانان پاسخگوی نمایندگان بوده و با تمام توان تلاش خود را برای اجرای کامل احکام برنامه هفتم و قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان به کار خواهم بست.