حمایت مردم از مسوولان مشروط به اطاعت از مقام معظم رهبری است

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه حمایت مردم از مسوولان بی‌حساب و کتاب نیست، گفت: مسوولان باید بدانند که حمایت مردم مطلق نیست و مشروط به اطاعت از مقام معظم رهبری است. به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران تاکید کرد: اصل انقلاب اسلامی با ولایت یک ولی فقیه به نام حضرت امام خمینی به سرانجام رسید و این کشور اگر دست بنی‌صدر و بنی‌صدرها بود که تاکنون فروخته شده بود. بنابراین تمام موفقیت‌های کشور در عرصه دانش نوین فناوری، سیاسی و اقتدار سیاسی و دیگر موفقیت‌ها همه مدیون حضور ولایت فقیه در کشور است.

خاتمی ادامه داد: حتی در طرح هدفمندی یارانه‌ها اگر حمایت‌های رهبری نبود و اگر پیگیری‌های مداوم ایشان نبود حتما این طرح ارزشمند به بار نمی نشست.

خطیب جمعه تهران تاکید کرد: همه موفقیت‌ها در این کشور بدون تردید مرهون و مدیون ولایت فقیه است و البته هیچ‌کس منکر همراهی مسوولان خدمتگزار نیست، اما اینگونه هم نیست که رهبری از دور دستی بر آتش داشته باشد. بلکه تمام انقلاب ما مدیون رهبری و ولایت فقیه است.وی ادامه داد: نکته دوم این است که مشروعیت کل نظام به ولایت فقیه است و سه قوه وقتی مشروعیت دارند که امضای رهبری پای آنها باشد و هیچ قوه‌ای بدون امضای رهبری اعتبار ندارد، بنابراین اطاعت از ولایت‌فقیه برای مسوولان کشور بدون تردید واجب شرعی و قانونی است. خاتمی، حمایت مردمی از مسوولان کشور را نکته سومی دانست که به آن اشاره کرد و افزود: مسوولان کشور باید بدانند که حمایت مردمی از هر مسوول و از هر شخصی بی‌حساب و کتاب نیست و شاخص حمایت مردم مساله ولایت فقیه است.وی ادامه داد: مردم نگاه می‌کنند و هر مسوولی که به گفتمان ولایت نزدیک‌تر باشد او را حمایت می‌کنند و محبوب‌تر است.

وی تاکید کرد: گفتمان عدالت و مبارزه با فساد تنها گفتمان رهبری است. بنابراین این مساله نباید مورد غفلت مسوولان قرار گیرد و باید آگاه باشند که حمایت مردم مطلق نیست و این حمایت مردمی مشروع است و تا زمانی ادامه دارد که اطاعت از رهبری وجود داشته باشد.